středa 13. listopadu 2013

Rohlíčky dozlatova vypečené


 Před časem pořádal jeden náš kamarád setkání pro přátele. Můj muž byl přizván též, nikoliv však jako host, ale jako výpomoc. Kamarád totiž potřeboval "topiče", který by udržoval teplo nejen ve staré chaloupce, jejíž jedinou moderní vymožeností bylo elektrické světlo a rádio. Krom chaloupky bylo také třeba topit pod kotlem, neb kamarád se rozhodl pohostit příchozí ovarem. Paní domu připravila křupavé rohlíčky, nad kterými se manžel rozplýval ještě doma (vzorek samozřejmě nedonesl) a dožadoval se zhotovení stejné lahůdky.




Po mnoha zkušenostech s nejrůznějšími "zaručeně" nejlepšími recepty na cokoliv z internetu jsem odmítla něco naslepo zkoušet. Manželovi jsem řekla, že bez receptu nepeču. Dobře jsem udělala. Po návratu manžela z výpravy za receptem bylo jasné, že tyto rohlíčky jsou něco úplně jiného, než všechny ostatní. Ale když už to někdo známý vyzkoušel a manžel ochutnal, tak proč to nezkusit taky. Pustila jsem se do pečení a byla zvědavá na výsledek. Povedly se a jak!


Pokud je chcete také vyzkoušet, přináším vám recept

Suroviny:
470 g hladké mouky
2 lžičky soli
1 lžička cukru
7 g sušených kvasnic (v tomto případě jsou sušené skutečně nejlepší)
270 ml vody
70 g rozpuštěného (vlahého) sádla



Smícháme sypké suroviny, přidáme tekuté a vypracujeme hladké těsto. Hned (bez kynutí) z něj tvoříme rohlíky. Těsto rozdělíme na dvě poloviny. Z každé půlky vyválíme placku, snažíme se o co nejkulatější tvar (můžeme jej vykrojit podle pokličky). Placku potom rozřežeme na osminky. Každý díl stočíme do ruličky směrem od kraje ke středu placky. Trošku zahneme a klademe na vymaštěný pekáč, nebo pečící papír. Necháme asi půl hodiny odpočinout. Potom potřeme rozšlehaným vejce (nešetříme) a posypeme semínky nebo hrubozrnou solí. Dáme do trouby upéct. Já mám horkovzdušnou a nastavuji ji na 150°. Pečeme asi 10-15 minut.


Pokud chcete mít rohlíčky ráno čerstvé, je možné si je předchystat večer, dát pekáče do chladna a teprve ráno potřít vejcem, posypat semínky a upéct.

Kromě klasických rohlíků jsem vyzkoušela z tohoto těsta i rohlíky plněné šunkou, nivou, anglickou apod. Můžu jen doporučit. A včera jsem vyzkoušela z tohoto těsta připravit pizzu. Originální těsto by mělo mít podobné složení (hladká mouka, voda, tuk a kvasnice). Po upečení byla tenká, měkká a jemná, tak jak si správnou pizzu představuju. Budu však muset dopilovat náplň, ta moje "co dům dal" nebyla zrovna nejlepší. Zdroj: http://kerria.pise.cz/255-krupave-rohlicky-dozlatova-vypecene.html

Žádné komentáře:

Okomentovat