čtvrtek 3. dubna 2014

Perlička s houbovou nádivkou

Perlička nám zachutnala. Zkouším přemluvit manžela, aby zase letos nějaké koupil, ale zatím se brání. Ale jak ho znám, bez nějaké havěti nevydrží, takže se nechám překvapit, s čím nakonec příjde. Zatím spotřebovávám loňské perličky, co mám v mražáku.

Vzpoměla jsem si, že babička perličky mívala a tak jsem se zeptala mamky, jak je doma připravovali. Prý nějčastěji s houbovou nádivkou. Houby máme také rádi, tak proč ne! Řekla jsem si a pustila se do experimentu na vlastní pěst, protože recept jsem nikde nenašla a mamka už si to tak přesně nepamatuje.

Výsledek byl, jak jinak, výborný. Jinak bych se tu s tím asi nechlubila. Ppokud se vám tedy někdy poštěstí sehnat perličku, můžete vyzkoušet.


Ingredience
1 perlička
sůl, pepř
slanina (obyčejná bílá)
anglická slanina

Na nádivku:
2 housky
trošku mléka
2 vejce
lžíce tuku
1-2 hrsti suchohřibů
1 menší cibule
sůl, pepř, kmín
petrželová nať, případně i jiné bylinky

Postup:
Den předem perličku důkladně prošpikujeme, osolíme, opepříme a necháme do druhého dne odležet. Druhý den si připravíme nádivku: Housky nakrájíme na kostičky, zakápneme mlékem a necháme chvíli rozmočit. Mezitím si na tuku - já nedám dopustit na sádlo - krátce osmahneme na kostičky nakrájenou cibuli a po chvíli přidáme i houby. Necháme trošku schládnout. Z rohlíků slejeme přebytečné mléko, vyklepneme vejce, přidáme sůl, pepř, kmín, houbový základ, zelenou petrželku a další bylinky a vše promícháme. Hmotou naplníme vnitřek perličky a zašijeme. Celou perličku hustě poklademe plátky anglické slaniny, kterou přichytíme zbytkem motouzu (omotáme), dáme do pekáče, podlejeme šálkem vody, zakryjeme a dáme péci. Peče se asi hodinu až hodinu a půl. Během té doby maso průběžně podléváme, přeléváme výpekem a zhruba v polovině pečení otočíme.

Ideální přílohou jsou brambory, nebo bramborová kaše.

Žádné komentáře:

Okomentovat