čtvrtek 28. ledna 2016

Pečená ryba s česnekovou omáčkou

Dostali jsme chuť na rybu. Manžel chtěl jen pečenou na másle, ale já si ji chtěla něčím doplnit. V jedné ze svých kuchařek jsem našla recept, který by mohl splnit požadavky nás obou... Krom toho, kdyby se to náhodou nepovedlo, pořád nám ještě zbyde ryba na másle.... Takové recepty mám moc ráda. Většinou se povedou, spíš nám nesedne některá nezvyklá chuť... Ale tentokrát byly jakékoliv obavy zbytečné. Omáčka se povedla, chutí vzdáleně připomínala hořčici a k rybě se báječně hodila. Já osobně bych jen přidala česneku, aby vycházel zhruba stroužek na porci.


Suroviny:
4 porce ryby (treska, kapr, candát, filé...)
1 lžíce másla
2 stroužky česneku
40 g hladké mouky
citron
sůl
zelená petrželka
1 žloutek

Postup:
Očištěné porce ryby osolíme a obalíme v mouce. Prudce opečeme na másle, vložíme na mísu a uschováme v teple. Na máslovém výpeku zpěníme nasekaný česnek a petrželku, zaprášíme zbylou moukou a uděláme zásmažku. Když začne žloutnout, přidáme hrnek vody a důkladně rozmícháme. Necháme omáčku zchládnout, přidáme šťávu z citronu a teprve pak zašleháme žloutek. Výsledná omáčka by měla vzhledem připomínat majonézu.
(Nová domácí kuchařka, r. 1991)

Teprve při servírování jsem si uvědomila, že mi stále chybí omáčník, takže omáčka je opět v misce. To víte, na vesnici ho nekoupím a ve městě si zrovna nevzpomenu...

Žádné komentáře:

Okomentovat