čtvrtek 26. května 2016

Kapr pečený s kmínem

Rybářská sezona nedávno začala a tak opět máme občas nějakou rybku, kterou nám věnuje kamarád výměnou za králíka. Ryby jsou zdravé, obzvlášť prý ty mořské. Ale na druhou stranu je jakákoliv ryba lepší čerstvá než zmražená a tak dáváme přednost tuzemským kaprům a podobným rybám. Smažený kapr je nuda, to už všichni známe. Co ho takhle udělat pečeného s kmínem? Vzpomínám si, že maminka občas takhle kapra připravovala, ale nepamatuji se přesně. Jako malé mi tato úprava nechutnala, vadil mi kmín. Ale teď už jsem velká, kmín mi nevadí tak proč to nezkusit. Po poradě s internetem jsem se do toho pustila na vlastní pěst a i přesto to dopadlo výborně.


Suroviny:
porce kapra
přiměřeně másla
4-5 stroužků česneku
sůl
kmín

Postup:
Očištěného kapra osušíme a potřeme rozmačkaným česnekem se solí. V pekáčku rozpustíme máslo, přidáme kapku rybího vývaru (můžeme nahradit čistou vodou), vložíme porce kapra kůží nahoru a posypeme kmínem. Pečeme cca 1/2 hodiny. Podáváme s citronem, aby si každý mohl dle chuti zakápnout rybu citronovou šťávou.

Žádné komentáře:

Okomentovat