čtvrtek 14. července 2016

Salát z králíka

Manžel ze světa přinesl recept na "rybí" salát z králíka. Sice nevěděl poměry surovin, ale znělo to dobře, tak jsem se při nejbližší příležitosti pustila do experimentu. Především se má králík povařit v jakémsi láku - sůl, pepř, nové koření, ocet a voda v blíže nespecifikovaném množství. Nu což, složením to připomíná lák na okurky, tak jsem všechno nadávkovala podle něj. Další postup obsahoval měrné jednotky "podle chuti" a tak vám to sem přepíšu v množství jaké jsem použila já.


Suroviny:
1 králík
1,5 l vody
0,5 l octa
 2 lžíce soli
30 kuliček pepře
20 kuliček nového koření
6 lžic cukru

1 moravanka
1 lžíce plnotučné hořčice
1 sklenička majonézy
4-5 nakládaných okurek
1 cibule

Postup:
Králíka uvaříme ve vodě s octem a kořením doměkka. Maso obereme a pokrájíme najemno. Přidáme lák z moravanky, najemno nakrájenou a spařenou cibuli a všechnu zeleninu také nakrájenou najemno. Dochutíme hořčicí a majonézou. Necháme do druhého dne odležet.

Z jednoho králíka toho bylo přes kilo a všechno jsme to s manželem snědli sami dva během jednoho dne. Trošku jsme ochutnali i čerstvého salátu, ale maso bylo příliš suché, teprve druhý den se všechno rozleželo. Upekla jsem k němu domácí rohlíčky a moc jsme si pochutnali. Jen pro Adámka byl moc ostrý, ale příště zkusím nahradit moravanku nějakou podobnou, ale méně pikantní, zeleninovou směsí.

Žádné komentáře:

Okomentovat