čtvrtek 25. srpna 2016

Jablečný kompot

Čerstvý jablečný kompot, ještě teplý, patří ke vzpomínkám na dětství a na babičku, která ho občas vařívala. Pravda, neměla jsem ho u ní často, protože jsme tam moc nejezdívali. Někteří si možná řeknete: Co je na kompotu zajímavého? Ale já moc často nepotkávám lidi, kteří by se čerstvému kompotu nedivili. Nabyla jsem dojmu, že tento nostalgií vonící dezert se zřejmě dávno vytratil z našich kuchyní, a tak bych jej ráda připomněla.


Suroviny:
Jablka
Cukr
1 citron
Kousek celé skořice
Několik hřebíčků

Postup:
Množství záměrně neuvádím, protože vše se odvíjí především od sladkosti jablek. I tak to není příliš obtížné odhadnout. Jablka oloupeme, zbavíme jadřinců a nakrájíme na kostičky. Citron dobře omyjeme a i s kůrou nakrájíme na kolečka. Vložíme do většího hrnce, zalijeme vodou, tak aby ovoce bylo ponořené, přidáme cukr, několik hřebíčků a úlomky skořice. Když se cukr rozpustí, ochutnáme a případně přisladíme - šťáva by měla být o trošku sladší, protože jablka si část cukru vezmou. Přivedeme k varu a vaříme cca 10-20 minut - opět záleží na druhu (a tvrdosti) jablek. Můžeme podávat teplé i vychlazené. Já dávám přednost teplému...


1 komentář:

  1. tento kompot velmi dobře znám také z dětství od maminky. Sama tento kompot vařím již přes 50let (je mi 73)- dcerám a vnukům když byli malé. I dnes jako dospělí v létě i v zimě si "poručí" jablkový kompot. Pro změnu někdy s jablky převařím i sušené švěstky a pokud je vychlazený tak se šlehačkou jako osvěžující mlsání má ráda celá rodina a naši známí-

    OdpovědětVymazat