čtvrtek 1. prosince 2016

Zázvorky

Vezmi půl libry pěkné mouky na vál, dej k tomu půl libry tlučeného cukru, z jednoho citronu kůru, drobnince pokrájenou, pak dvě lžíce tlučeného a skrze moučné sejtkou prosátého zázvoru, pak tři celé vejce, dobře to vypracuj, dělej na prst dlouhé a široké kousky, tak jako šištičky s náprstkem - lépe ale formičkou plechovou, která jako zázvor vypadá - , po stranách vypíchej kousky, aby to vyhlíželo jako zázvor, a nech to na papíře na plechu spěšně upect.
(M.D.R.  1986 str. 205)

Je nejvyšší čas se pustit do zázvorek. Potřebují poměrně dlouhou dobu k rozležení, takže už raději neodkládat! Receptů existuje spousta a v mnohém jsou si podobné. Já jsem se rozhodla pro osvědčenou Rettigovou. Tedy přesněji pro jeden ze dvou jejích receptů na zázvorky. Poprvé jsem je vyzkoušela už minulý rok, ale to jsem ještě netušila, jak dlouho potřebují k rozležení a jestli se mi vůbec rozleží. Tak jsem se s tím raději nechlubila a počkala až na konečný výsledek. Rozležely se dobře a chuť měly jako trošku kořeněné piškóty. Výborné!


Žádné komentáře:

Okomentovat