čtvrtek 22. června 2017

Rybí pomazánka

Mám svou oblíbenou rybí pomazánku ze sardinek v konzervě. Jenže už dlouho jsem ji nedělala. Nějak se mi přestal líbit obsah konzerv. Ryb je v nich čím dál méně, ale zato olejem výrobci nešetří. A nakonec ani ty ryby nevypadají moc vábně. Jenže ryby jsou zdravé a my je máme rádi. I tu pomazánku. A tak mě už dávno napadlo, že bych mohla použít zbytky nějaké pečené ryby. No jo, jenže my máme ryby rádi a tak mi zatím nikdy nic nezbylo. Až tento víkend už jsem se naštvala a upekla celého kapra. Byl velký, přes 4 kg živé váhy. Stejmě mi však z něj zbyl jen asi 200 g kousek. Ale i to na pomazánku stačilo. Začala jsem jako bych dělala pomazánku ze sardinek. Vznikla tuhá hmota, kterou bylo potřeba něčím "naředit". I to jsem však vyřešila a pomazánka byla na světě. Dokonce mnohem chutnější než z těch sardinek - přiznejme si to, ten olej v nich nebývá moc valné chuti. Doufám tedy, že vás inspiruji. Práce totiž nedá o nic víc.


Suroviny:
kousek pečené ryby
1 menší cibule
1 sterilovaná okurka
1 lžička hořčice
125 g tvarohu (můžeme nahradit lučinou nebo pomazánkovým máslem)
kousek změklého másla
bílý jogurt dle potřeby
sůl, pepř.

Postup:
Rybu zbavíme všech kostí a nakrájíme na malé kousky. Já ji mívám upečenou tak, že se doslova sama rozpadá, takže stačí v misce rozmačkat vidličkou. Přidáme cibuli a okurku nakrájenou najemno, hořčici, máslo, tvaroh a promícháme. Podle potřeby přidáme bílý jogurt, abychom získali konzistenci, jakou chceme. Já už nic dalšího nepřidávala, ryba byla okořeněná už na pečení. Pomazánka byla tak akorát, aby chutnala i Adámkovi, ale manžel si ji trošku přisolil na chlebě. Takže sůl a pepř si pochopitelně můžete dodat podle vlastní chuti. Pokud místo tvarohu použijete lučinu nebo pomazánkové máslo získáte pomazánku ještě jemnější.

Žádné komentáře:

Okomentovat