sobota 30. listopadu 2013

Vepřová pomazánka


Situace v práci je sice poněkud deprimující, zvláště pak přístup vedení. Ale na mém návratu do pracovního procesu jsou i nějaká malá pozitiva. Jednak se v partě docela nařehtáme (pokud se zrovna nedozvíme nějakou jobovku), jednak se člověk dozví spoustu zajímavých věcí a občas také proběhnou nějaké výměnné obchody. Hned v prvních dnech se kolegyňka zmínila, že udělala vepřovou pomazánku. Jak asi správně tušíte, projevila jsem zájem a tak jsem se dozvěděla i přibližný recept. Poměr surovin si mám upravit podle potřeby.

Prima! V mražáku mi už několik měsíců straší bůčky z našich selátek. Jsou tak tučné, že je nikdo nechce jíst, ale vyhodit mi je přijde škoda. A tak jsem při nejbližší příležitosti upekla vepřovou plec a do pekáčku přihodila i ten hnusně mastný bůček, protože tučné maso je na pomazánku nejlepší. Výsledek předčil moje očekávání. Pomlaskávali jsme všichni.


Na výrobu pomazánky potřebujete:

pečené vepřové maso
cibule
několik stroužků česneku
hořčici
sůl, pepř, majoránku

Ještě teplé maso umeleme na masovém strojku, nebo rozmixujeme v robotu. Je potřeba skutečně hodně tučné - měla by vzniknout řídká kaše, pokud nemáme tučné, přidáme i vypečené sádlo a šťávu. Přidáme najemno nakrájenou cibuli, prolisovaný česnek, asi lžíci hořčice a trochu majoránky. Vše důkladně promícháme. Maso by mělo být už slané i kořeněné, takže sůl a pepř přidáme jen v případě potřeby. Na pečivo můžeme mazat i teplé, nebo si pomazánku necháme vychladit.

Pár poznámek:
  • Maso MUSÍ být teplé, jinak se bude špatně promíchávat - drobí se, nebo dělá hrudky.
  • Pokud si uděláte pomazánku jen z libového masa, bude příliš tuhá a dávivá, při mazání se bude drolit. Tuk je pojivo.
  • Můžeme přidat i kousek vařených nebo opečených vepřových jater a získáme tak výbornou játrovou paštiku.
A mimochodem: Stejným způsobem se připravuje pomazánka i na zabijačce. Jen je jí trošku víc, tak se potom ještě zavařuje do sklenic 2 hodiny na 100 °C.



Zdroj: http://kerria.pise.cz/330-veprova-pomazanka.html




Zdroj: http://kerria.pise.cz/330-veprova-pomazanka.html

6 komentářů:

  1. Já bych si TAK dala, ale nemám masový strojek ani robota:-(

    OdpovědětVymazat
  2. pomlaskávali jsme si všichni, i mimísek a manža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že chutnalo. Podobné komentáře mám ze všech nejraději - děkuji.

      Vymazat
  3. Výborná, my ji děláme z kvalitní vepřové konzervy (nemáme selátka). Také se dá jíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji dělávám z masa, když peču maso se zelím a knedlíkem. Tak co se nesní k obědu, pomelu do pomazánky.
      Zavařuju jen o zabíjačce, ale to už teď nebývá tak často.

      Vymazat