pátek 22. listopadu 2013

Bazalková omáčka


Kdysi jsem si v nějaké restauraci dala kuřecí maso s bazalkovou omáčkou a byla tehdy moc  zvědavá, co to vlastně bude. Jako příloha mi byly doporučeny totiž hranolky. Moje tehdejší představa omáček s hranolkama zrovna moc neladila. Jo, takový knedlík, to je něco jiného! Když mi jídlo přinesli, byly to obyčejná opečená kuřecí prsa, přelitá jakousi bílou máčkou, vzhledově připomínající koprovku. Chuťově byla něco mezi koprovkou a tatarkou, ale na rozdíl od té druhé byla teplá.

V těch, byť poměrně nedávných, dobách neexistovalo žádné WIFI, připojení k internetu bylo pomalé a drahé tak, že než hledat nějaký recept na netu, oplatilo by se spíš koupit si kuchařku. Ale protože mi omáčka chutnala a chtěla ji udělat i doma, musela jsem zaexperimentovat. Výsledek nebyl až zas tak špatný a od těch dob, když se na zahrádce urodí dostatek bazalky, dopřáváme si bazalkovou omáčku místo tatarky (ta se mi zatím ještě domácí nepodařila).


Bazalková omáčka

máslo
hladká mouka
mléko
sůl
bílý jogurt
čerstvá bazalka


Z másla, mouky a mléka uvaříme bešamel. Osolíme, zjemníme lžící až dvěma jogurtu (podle množství a chuti) a přidáme nasekanou bazalku. Toť celé kouzlo.

Zkoušela jsem ji uvařit i z koupené sušené bazalky, ale věřte mi, není to ono. Je lepší si počkat na léto.
Zdroj: http://kerria.pise.cz/343-bazalkova-omacka.html






Zdroj: http://kerria.pise.cz/343-bazalkova-omacka.html

Žádné komentáře:

Okomentovat