čtvrtek 7. listopadu 2013

Já a můj blog

Vítám vás!
Dovolte abych na úvod napsala pár vět o sobě a proč vlastně tento blog.

Jmenuji se Jitka, je mi 40 let a žiji v malé vesničce na Hané. Bloguji už několik let, ale dosud byl můj blog směsicí všeho, co mě baví. Už dříve jsem se pokoušela vést více blogů současně, každý zaměřený jen na některý z mých koníčků. Ale nefungovalo to. Mám mnoho koníčků a málo času, takže příspěvky se na blozích objevovaly jen velmi zřídka. Ale ještě nikdy jsem neměla blog o jídle a přitom jídlo a jeho příprava je také jedním z mých velkých koníčků. A protože jíst se musí, tak je velká naděje, že tento blog bude pravidelně aktualizován.

Tzv. Foodblogů je hodně, čím bude tento vyjímečný?
Popravdě si nejsem moc jistá, že bude vyjímečný. Možná bude docela obyčejný. Nemám zatím žádné velké ambice na poli kulinářském ani blogovém. Rozhodně neplánuji vydat další kuchařskou knihu - na můj vkus už jich je na světě až moc. Spíš se chci podělit o recepty na to, co nám doma chutná, vyzkoušet nové podělit se s vámi o své dojmy jak z přípravy nového jídla, tak z jeho chuti... Chtěla bych také psát o svém vztahu k jídlu a vaření, své názory a zkušenosti s různými pomocníky ať už technickými nebo s tzv. "urychlovači v prášku", různé perličky a zajímavosti z historie gastronomie apod. Mám mnoho dalších nápadů, které bych nerada hned na začátku prozrazovala, protože jednak musí ještě chvíli dozrát, a pak jsou to možná právě ty, které udělají z mého blogu ten vyjímečný.

Co zde najdete?
Měla jsem v plánu několik rubrik, ale k mému zděšení, blogspot rubriky zřejmě neumí. Nu což, budu si muset vystačit se štítkováním zkombinovaným s nějakým seznamem odkazů.
  • Magdalena a já - rubrika, k níž mě částečně inspiroval film "Julie a Julia". Už velmi dávno jsem chtěla vařit podle receptů Magdaleny Dobromily Rettigové. Po shlédnutí zmíněného filmu jsem konečně objednala její kuchařku a tak v této rubrice najdete její recepty v mém podání. Rozhodně však nebudou všechny ani si nebudu dávat nějaké termíny.
  • Před Rettigovou - při hledání kuchařky jsem natrefila i na knihu "Tradiční české kuchařky, aneb jak se vařilo před M.D.Rettigovou". Samozřejmě jsem neodolala a knihu si také objednala. Měla by obsahovat recepty z kuchařek 18. a 19. století. Věřím, že i z této kuchařky něco vyzkouším a podělím se s vámi.
  • Sesbíráno odevšad - v této rubrice budou vyzkoušené recepty z různých zdrojů, včetně mých vlastních výmyslů nebo "vylepšení".
  • Letem světem - tahle rubrika se bude zřejmě plnit později. Hodlám totiž zneužít svoje pen-friendy k získávání receptů z celého světa, pak je vyzkoušet a podělit se s vámi o výsledky
  • Co v kuchařce nenajdete - existuje spousta drobných fíglů jak něco udělat "správně" nebo alespoň "lépe". Krom toho zde také najdete moje zkušenosti s různými pomocníky apod.
  • Kde jsem jedla - sice moc často necestuji, ale když už si vyrazím na výlet, tak s sebou netahám žádné lepeňáky, ale dopřeji si oběd někde v restauraci. Jak mi kde chutnalo a vůbec o celkový dojem se s vámi ráda podělím. Jsem obyčejná ženská, takže nečekejte žádné reportáže z nějakých extra-nóbl podniků.
  • Síň slávy - rubrika věnovaná hvězdám v oboru gastronomie
  • Filmové chutě - recenze na filmy, při kterých se člověku sbíhají sliny.
  • Zajímavosti - rubrika pro všechno ostatní, co se týká vaření a jídla, ale nikam jinam se to nehodí.
Toto jsou tedy plánované hlavní rubriky, není však vyloučeno, že časem přibydou další. Krom toho štítkování umožňuje každému článku přidělit víc štítků, takže různé recepty najdete jednak v hlavní rubrice a pak také v jakémsi rejstříku podle druhu pokrmu či hlavní suroviny.

Závazek
Jeden závazek bych si přeci jen dala: Nemám zrovna moc času, ale přesto bych byla ráda, kdyby na blogu vyšel alespoň jeden článek týdně. Vždyť přece vařím skoro pořád, tak by to snad neměl být až tak velký problém.


Žádné komentáře:

Okomentovat