středa 18. prosince 2013

Křehká vánočka

Za těch 10 let, co cvičím tajči, se z nás vytvořila fajn parta přátel, kterou tmelíme setkáváními mimo tělocvičnu. Předvánoční čas je k takovým setkáním jako stvořený a tak se každý rok v půli prosince někde slezeme a probereme všechno možné. Takové setkání se neobejde bez spousty nejrůznějších dobrůtek a hlavně cukroví. Když jsem byla těhotná s Honzíkem, tak jsem na tom byla zdravotně tak špatně, že jsem neměla napečené cukroví. Ale na setkání jsem nemohla přijít s prázdnou, tak jsem udělala naši tradiční vánočku. Od té doby je každým rokem obrovským hitem. Letos jsem pro změnu nestihla upéct tu vánočku, protože jsem byla těsně před setkáním stále někde pryč. To jsem to, panečku, schytala!


Křehká vánočka



250 ml mléka
2 vejce
80 g rostlinného tuku (např. Hera)
75 g pískového cukru (dávám sáček vanilkového a zbytek dovážím obyčejným)
lžička soli
500 g polohrubé mouky
citronová kůra
20 g droždí
50 g mandlí
50 g rozinek

Ingredience v uvedeném pořadí dáme do pekárny na chléb a spustíme program na přípravu těsta (mimo svátky používám rovnou program na sladký chléb). Po pípnutí můžeme přidat rozinky, mandle a kandované ovoce, od každého asi 50 g.droj: http://kerria.pise.cz/91-krehka-vanocka.html Kdo nemá pekárnu, tak si připraví těsto běžným způsobem, tzn. kvásek, zadělat těsto a nechat vykynout. V originále receptu je 2 hodiny kynout a během té doby 2x promíchat. Vykynuté nalijeme do vymazané formy o minimálním obsahu 1,2 l a dáme péci.

Zdroj: http://kerria.pise.cz/91-krehka-vanocka.html
Těsto je dost řídké, na klasickou pletenou vánočku se příliš nehodí. Vyzkoušela jsem dát víc mouky. Povedla se, ale na tu z formy chuťově neměla.
Je skutečně moc dobrá, u nás se po ní jen zapráší. A když to nestihnete na štědrý den, tak jsou přece i další vánoční svátky. Nechte si chutnat!



Zdroj: http://kerria.pise.cz/91-krehka-vanocka.html

Žádné komentáře:

Okomentovat