čtvrtek 30. ledna 2014

Jehněčí kebab

Kebab je pokrm ze středního východu, střední a jižní Asie. Sama přesně nevím, co si pod tímto názvem představit. V různých zemích se připravuje různě. Já jej mám z naší závodní jídelny spojený především se skopovým masem. A protože letos je skopového dostatek, pokusila jsem se ho připravit i doma. Bohužel internet mi v tom příliš nepomohl. Prohlédla jsem asi desítku receptů a na každém mi něco vadilo, nebo mi něco chybělo. Nakonec jsem jako základ zvolila recept na "Arabský kebab", i když brambory si s Arabskou kuchyní nějak nedovedu spojit. Jen maso jsem vyměnila za jehněčí.


Suroviny:
plátek másla (asi 1 cm široký)
1 větší cibule
3/4 kg jehněčího masa
6 stroužků česneku
8 brambor
sůl
špetka mleté skořice

Maso nakrájíme na kostky a promícháme se solí. Na másle zpěníme na proužky nakrájenou cibuli, přidáme maso a ze všech stran zprudka opečeme. Podlejeme troškou vody (nebo vývaru) a dusíme pod pokličkou. Asi v polovině dušení přidáme oloupané celé stroužky česneku a oloupané na čtvrtky nahrájené brambory. Během dušení podle potřeby podléváme. Nakonec přidáme skořici a ještě krátce (asi 5 min.) vše podusíme.

Nám moc chutnalo. Z hovězího může být také skvělý. Vepřové se v orientální kuchyni nepoužívá - můžete to sice zkusit, ale já už bych to nenazývala kebabem.

Žádné komentáře:

Okomentovat