pátek 3. ledna 2014

Perlička na zámecký způsob

Letošní rok naši malou domácí farmu obohatilo hejno perliček. A když už máme takovou vzácnost, tak mi přijde škoda ji jen tak obyčejně upéct jako kuře. I když je pravda, že tu první jsem tak upekla, protože jsem byla zvědavá, jak moc se chuť masíčka liší od toho kuřecího. Popsat to neumím, ale je to skutečně jiné. Údajně je chuť podobná bažantovi, ale toho jsem zatím ještě nejedla.

Probrázdila jsem vody internetu a nechala se inspirovat receptem na Perličku na zámecký způsob:

Ingredience:

60 g anglické slaniny
2 ks cibule
120 ml dezertního vína
grilovací koření
120 g hroznového vína
50 g rozinek
120 g žampionů
máslo
olej
perlička

Postup:

Ze všeho nejdříve si naložíme rozinky do do vína. Rozehřejeme si směs oleje s máslem a osmahneme na ní slaninu s nadrobno nakrájenou cibulí. Vložíme čtvrtky perličky, osmahneme, osolíme, okořeníme a podlijeme trochou vody. Za občasného podlévání dusíme skoro doměkka. Dále přidáme žampiony nakrájené na plátky, hroznové víno zbavené zrníček a předem nabobtnané rozinky. Vše krátce podusíme. Perlička na zámecký způsob se podává s opečenou bílou vekou nebo knedlíky.


Už na začátku jsem si slíbila, že se tentokrát budu striktně držet receptury (mívám s tím dost problémy) a dokonce jsem pečlivě odvážila a odměřila všechny suroviny. Trošku jsem váhala nad tím, jaké použít víno. Ve vínu se vůbec nevyznám. Na internetu jsem se dozvěděla, že dezertní vína jsou sladší. Hledala jsem která to jsou a v nějaké vinotéce našla v sekci "dezertní vína" Veltlínské zelené, Rulanské bílé a nějaká zahraniční, která tady stejně nekoupím. Jenže když manžel dorazil s Veltlínem, mělo na etiketě napsáno "suché". Naštěstí se s ním nepodlévalo, jen se v něm nechaly nabobtnat rozinky. Zbytek jsme vypili k obědu a bylo výtečné.

Hned na začátku vaření jsem svoje předsevzetí o receptuře porušila. Nedovedu si totiž představit, že by nějaký zámecký kuchař pančoval máslo olejem. "Ten určitě použil jen máslo!" pomyslela jsem si a olej prostě vynechala. Krom toho jsem teprve teď při přepisování receptu sem na blog zjistila, že jsem zapomněla na grilovací koření. Nějak jsem byla přesvědčená, že maso se má jen osolit a opepřit.

Další problém nastal v okamžiku, kdy jsem do základu měla vložit porce perličky. I když jsem použila ten největší hrnec, co mám, ten pták se tam nevešel, ať jsem ho přeskládávala všemi možnými způsoby. Nezbylo, než vzít remosku. Jenže tu zas odmítám dát na sporák, protože se bojím, že by se mi třebas mohla zkroutit. Takže místo dušení jsem perličku v remosce upekla a zhruba 1/4 hodiny před koncem jsem přidala ty hrozny, žampiony a hrozinky.

Bylo to výborné. Perlička byla upečená tak akorát. A ta omáčka, nebo jak se tomu říká! Jako přílohu jsem použila knedlík, jak bylo doporučeno v receptu. Ale podle mého by se k tomu hodily lépe brambory nebo bramborová kaše. A jsem přesvědčená že s tou doporučovanou opečenou vekou by to ladilo vůbec nejlépe.

Žádné komentáře:

Okomentovat