čtvrtek 24. dubna 2014

Jehněčí kolínko na bylinkách

To jednou takhle přijdu z práce a manžel na mě hned vybalí, že mám udělat nějaké "jehněčí kolínko" podle receptu, který viděl na netu. Prý to tam bylo i s kostí - my sice máme všechno maso vykoštěné, ale to by snad nemuselo vadit.

Chvíli mi trvalo, než jsem vůbec našla zmíněný recept. Manžel jaksi nerozlišuje různé stránky. Podle něj je to na Seznamu dole. V tu chvíli jsem si ani já neuvědomila, že máme každý na svém počítači jinak nastavený Seznam a začala se probírat články na Prozeny.cz - tento portál mám totiž na Seznamu dole já. Leč marně. Další pokusy z manžela vyrazit, kde přesně ten recept viděl končily stále stejně: "Na Seznamu dole, musíš to tam mít." Teprve po asi desáté stejné odpovědi dodal: "Tam jak jsou ty  videa." Aha, takže na Streemu, nejspíš pořad Menu domů - došlo mi vzápětí a konečně jsem našla zmíněný recept, v tomto případě spíš videonávod.

Suroviny:
jehněčí kolínka
sušená rajčata
červené víno
řapíkatý celer
cibule
sůl, pepr, paprika, tymián
snítky rozmarýnu
olej

Postup:
Smícháme sůl, pepř, papriku, tymián a olej a do této směsi na hodinu naložíme kolínka. Poté kolínka zprudka opečeme, přidáme celer, cibuli nakrájenou na čtvrtky, tymián, několik větviček rozmarýnu a sušená rajčata, podlijeme vývarem a dusíme pečeme do měkka (cca 2 - 2,5 hod). Asi hodinu před koncem přidáme česnek - celou paličku s trochou oleje zabalenou do alobalu. Po upečení vyjmeme kolínka a česnek a zbytek omáčky propasírujeme, případně zredukujeme na požadované množství. Ideální přílohou jsou šťouchané brambory.


Hned, když jsem si znamenala recept, jsem si povšimla, že zatímco na začátku je zmíněno i víno jako surovina, později už o něm nepadlo ani slovo. "Zatracený videa! To vypadá, jako by ho vypila během přípravy." Nemám ráda tyhle recepty bez uvedení množství surovin nebo částí postupů. To je taky důvod, proč nesleduju tento ani jiné pořady o vaření. Ale suroviny (tedy až na víno) byly nakoupené a tak jsem se do toho pustila od oka. Víno jsem prostě vynechala, my stejně maso na víně moc v oblibě nemáme. 

Jak už jsem zmínila v úvodu, kolínka máme vykoštěná, takže jsem jen popadla flák masa a vrazila ho napřed do marinády a pak do pekáče. Dál už jsem pokračovala podle návodu. Připravila jsem i ty šťouchané brambory. Čerstvý špenát jsem však tenkrát neměla. Výsledek byl velmi dobrý a vzhledem k tomu, že jehněčího zatím stále ještě máme dost, tak to nejspíš ještě někdy zopakuju.

Žádné komentáře:

Okomentovat