čtvrtek 19. června 2014

Jehněčí se slivovicovou vůní

Plný mražák jehněčího a žádné velké zkušenosti, jak ho správně připravit. Nezbývá, než hledat na internetu. A tak se stalo, že jsem objevila recept, který zvítězil v soutěži o nejlepší valašský recept"Když je to nejlepší, tak bych to měla taky vyzkoušet." Řekla jsem si, dokoupila chybějící suroviny a pustila se do toho. Jen místo kompotu jsem použila sušené švestky, jak doporučoval jeden z porotců.

Suroviny:
1 kg jehněčíno masa
3 cibule
2 paličky česneku
hrst sušených švestek
provensálské koření
pepř, sůl
2 lžíce sojové omáčky
1 lžíce medu
2 dl slivovice
1 dl vody

Postup:
Maso osolíme a vložíme do pekáčku spolu s cibulí nakrájenou na osminky, stroužky česneku a švestkami, které jsme si na chvíli namočili. V misce smícháme koření, sojovou omáčku, med, slivovici a vodu a touto směsí rovnoměrně zalijeme pekáček. Pečeme zpočátku na maximum, po zatáhnutí masa teplotu snížíme na polovinu a pomalu pečeme za občasného přelití výpekem, dokud maso nezměkne. Doporučená příloha: barmborový knedlík, nebo rýže.


Přiznám se, že na výsledek jsem byla dost zvědavá. V kuchyni to vonělo jako v palírně. Recept jsem měla už nějaký ten den vytištěný, bez obrázku. A tak teprve při sepisování tohoto článku jsem zjistila, že maso nejspíš mělo být nakrájené na kostičky - já ho pekla v celku a i když bylo upečené tak akorát, bylo dost suché - zřejmě ovečky byly ještě moc mladé. Pro příště, a vůbec všechny příště pečená jehněčí masa nesmím zapomenout trošku našpikovat! Jinak to bylo výborné. Jako přílohu jsem zvolila rýži, ale podle mého by se k tomu nejlépe hodila bramborová kaše.

Žádné komentáře:

Okomentovat