čtvrtek 26. listopadu 2015

Polévka z filé

S tím, jak se pomalu blíží Vánoce, bych chtěla publikovat především recepty hodící se k tomuto období. Tradičním Vánočním pokrmem je kapr a také polévka z kapra. Ale ne každému kapr chutná. V dobách, kdy jsem se vařit teprve učila, jsem si sama na kapra také netroufla a o Vánocích ho nahrazovala filé. Jenže čím nahradit tradiční polévku? A tak jsem zkusila uvařit i polévku z filé, přičemž jsem se inspirovala naší Vánoční polévkou. Od té doby uplynulo mnoho let a já už kapra zvládám docela obstojně. Polévka z filé však už zůstala součástí našeho všedního jídelníčku během roku. Je fakt dobrá, můžu jen doporučit!


Suroviny:
1-2 plátky filé z mořských ryb
lžíce másla
1-2 mrkve
petržel
plátek celeru
sůl, pepř, nové koření
polévkové bylinky
1 vajíčko
1-2 lžíce polohrubé mouky

Postup:
Zeleninu očistíme, nakrájíme na kostičky a krátce orestujeme na másle. Přidáme rybí maso nakrájené také na kostičky a restujeme do zlatova. Podlijeme vodou (zeleninovým vývarem), přidáme sůl a koření a vaříme cca 20 minut. Mezitím si připravíme tzv. kapání: vyklepneme do hrníčku vajíčko, osolíme je a rozšleháme vidličkou. Přidáváme mouku až vznikne hustší těstíčko, které necháme přes hrubší struhadlo prokapat do vroucí polévky a cca 2 minuty povaříme. Hotovou polévku dochutíme nasekanými bylinkami.

Žádné komentáře:

Okomentovat