čtvrtek 28. července 2016

Ovocný táč z cukety

Když se léto zadaří, máme i dostatek cuket či patizónů, kterými se dá zahradit spousta jídel jak hlavních, tak i lehčích večeří, nebo zákusků. Já osobně příliš nerozlišuju mezi cuketou a patizonem - chuťově je to poměrně podobné, jen cuketa má měkčí slupku, takže se lépe čistí. Na zahrádku vysadím vždy jednu cuketu a jeden patizon a zatím jako zázrakem se vždy podařilo vypěstovat jen jedno z toho, takže nadbytkem opravdu příliš netrpíme.
Mezi oblíbené cuketové pokrmy patří všelijaké buchty a dezerty. Cuketa dodá těstu vlhkost a vláčnost a je to něco jiného než obyčejný piškot.... Za ty roky se mi podařilo sesbírat neuvěřitelné množství různých receptů a ty vyzkoušené a oblíbené postupně publikuju tady na blogu. Takový je i dnešní táč.


Suroviny:
300 g cukru
3 vejce
1 lžíce oleje
1 vanilkový cukr
300 g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
400 g nastrouhané cukety
ovoce
drobenka

Postup:
Cukr, vejce, olej dobře utřeme. Přidáme mouku s práškem do pečiva a najemno strouhanou cuketu. Dobře promícháme, vylijeme na plech vyložený pečícím papírem, povrch poklademe ovocem a posypeme drobenkou.

Drobenka:
Původně jsem sem recept na drobenku neměla v úmyslu psát, protože je tak jednoduchý, že hho přece musí znát každý. Jak se ukázalo, není to až tak všeobecně známé.
Na přípravu drobenky potřebujeme stejné množství hladké mouky, moučkového cukru a másla. Vše prsty jemně smícháme a promačkáme, aby se tvořily hrudky. Pokud máte chuť zaexperimentovat, doporučuji nahradit máslo sádlem. I když jsem asi jediná, kdo dělá drobenku ze sádla, já na ni prostě nedám dopustit - je úžasná!

1 komentář:

  1. Vypadá to fantasticky, zrovna dnes se mě kolegyně v práci ptala, jestli nevím, co s cuketou, že jí dostala plnou tašku a je nějaká bezradná. Díky za tip! :-)

    OdpovědětVymazat