čtvrtek 11. září 2014

Dýňová polévka

Poslední dny se na nás sluníčko moc nesměje. Tak proč si neuvařit zářivě žlutou, přímo "sluníčkovou" polévku? Je poměrně jednoduchá a překvapivě výborná. Kdyby se nemusela tak dlouho vařit, tak by se dalo i říct, že je rychlá. Na přípravu stačí pár minut.



Potřebujeme:

kousek dýně (nějaké jedlé, žádnou okrasnou)
vývar (můžeme nahradit kouskem masoxu)
sůl
1-2 lžíce bílého jogurtu
čerstvé bylinky
Dýni očistíme, nakrájíme na kostičky, zalijeme vývarem, osolíme a vaříme doměkka - asi 3/4 hodiny. Já navíc přidávám i trochu celerové natě a libeček. Pokud jsme dali nať, tak ji po uvaření odstraníme a dýni i s vývarem rozmixujeme. Zjemníme bílým jogurtem a ozdobíme najemno nasekanými bylinkami.

To by mělo být celé, ale protože my máme rádi polévky, v nichž aspoň nějaké kousky plavou, tak jsem ji doplnila kostičkami opečeného chleba.

Byla to moje dýňová premiéra. Nikdy jsem ještě nic z dýně nedělala, neb jsem nikdy žádnou neměla, krom té, co jsme dlabali o Halloweenu. Ale protože už podle popisu byla polévka velmi jednoduchá na přípravu, tak jsem si řekla, že to zkusím a ... přinejhorším se to vyleje. Nic se nevylilo, byla skutečně výborná a jestli zase někdy dostanu dýni, tak si určitě polévku uvařím.
Zdroj: http://kerria.pise.cz/372-dynova-polevka.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/372-dynova-polevka.html

2 komentáře:

  1. Dýňovou polévku můžeme na milion způsobů. Nedavno jsem narazila na tenhle recept s kokosovým mlékem http://www.polivky.cz/dynova-polevka/ a je naprosto luxusní. Kačka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za odkaz. Já zatím moc zkušeností s dýněmi nemám. Ale byla fakt moc dobrá, takže určitě zkusím i další varianty. Akorát musím počkat na příští rok, u nás už je po dýních a kupovat za drahý peníz se mi nechce.

      Vymazat