čtvrtek 5. února 2015

Pstruh na másle

Kamarád rybář tentokrát chytil pstruhy a vzpomněl si na nás (tedy na naše králíky). A tak jsem měla doma dva pstruhy velikosti menší štiky. Jelikož byli opravdu velcí, jeden hned, vlastně po vykuchání, putoval do mražáku. Druhého jsem se rozhodla udělat tradičně - tedy na másla. Ale protože jsem ještě nikdy pstruha nedělala, rozhodla jsem se trošku porozhlédnout po internetu, čím ho vlastně okořenit. A nestačila jsem se divit! Víte jak Češi připravují "pstruha na másle"? Bez másla!!! Skutečně několik prvních receptů z profláknutých serverů o vaření uvádí, že pstruha opékáme na oleji. To mi vážně hlava nebere. Ale co jsem hledala, to jsem našla - tedy koření. Nejčastěji se dává kmín nebo petrželová nať. Tak hurá na to!

Jak už jsem zmínila, pstruh byl obrovský, bylo ho dost pro nás oba a ještě jsem z každé porce kousek odkrojila pro Adámka. Aby se lépe propekl, odřízla jsem hned hlavu a ocas, pak jsem ho rozpůlila podél páteře, kterou jsem také odstranila a pekla jako filet.


Suroviny:
Pstruh
sůl
pepř
petrželová nať
máslo

Postup:
Pstruha vyvrhneme a důkladně očistíme. Osolíme a opepříme zvenčí i uvnitř břicha, vložíme na pánev do rozpáleného másla a prudce opečeme z obou stran. Máslem nešetřit, ať se nedělá nasucho. Pokud je pstruh moc vysoký, můžeme po opečení ještě chvíli podusit pod pokličkou. Hotovou rybu vyjmeme na talíř, do výpeku vložíme hrst usekané petrželové natě a podlijeme kapkou vody - ta se prakticky okamžitě vypaří, ale udělá nám to takovou lepší šťávu na přelévání. Před konzumací můžeme ještě pokapat citronovou šťávou, proto je dobré servírovat obložené plátkem citronu.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat