čtvrtek 19. března 2015

Zapečený zajíc

Když jsem poprvé připravovala zajíce, bylo jasné, že sami dva všechno nesníme. Ale vyhodit je to přece škoda, zvlášť, když je to pro nás taková vzácnost. Ale při hledání receptů jsem objevila i jeden na zužitkování zbytků: Zaječí smaženky ze zbytků. Maso, které jsme tedy nesnědli, jsem obrala, přidala ostatní suroviny a pokoušela se přesně podle návodu dát trošku té hmoty na pánev a osmažit jakousi placičku. Jenže... Vůbec mi to nechtělo držet pohromadě a o pokusu placičku obrátit se raději ani vyjadřovat nebudu. Zřejmě to všechno mělo být pokrájené na mnohem menší kousky. Co teď s tím? Přece to nakonec nevyhodím! Jsem šetrná hospodyňka, a tak jsem celou tu hmotu vysypala do pekárny a dala upéct. Však ono to nějak dopadne... A dopadlo to skvěle. Takže i když se vlastně jedná o nepovedené jídlo, můžu ho takto všem doporučit.


Suroviny:
250 g zbylého zaječího masa (pečeného, dušeného...)
25 g slaniny
125 g kapusty
1 cibule
1 jablko
2 vejce
sůl, pepř
strouhanka dle potřeby

Postup:
Slaninu a cibuli nakrájíme na kostičky a krátce osmahneme. Zaječí maso nakrájíme na kostičky, smícháme s jemně nasekanou kapustou, přidáme osmahnutou slaninu s cibulí a nakrájené jablko. Osolíme, opepříme, vmícháme žloutky a podle potřeby zahustíme strouhankou. Nakonec lehce vmícháme sníh.
Teď bychom z této hmoty měli smažit na tuku placičky. Kdo chce může zkusit. Pokud vám to nepůjde, stejně jako mě, můžete vše přendat do zapékací formy a upéct v troubě. Nakonec, bude to zdravější.

Žádné komentáře:

Okomentovat