čtvrtek 18. června 2015

Špenátová krémová polévka

Špenát pomalu žene do květu... Ale některé lístky se ještě dají použít. Ale protože jich už je málo, do pořádného jídla jsem se raději nepouštěla. Místo toho jsem zkusila uvařit polévku z čerstvého špenátu. Jako obvykle jsem se nejprve porozhlédla po kuchařských knihách i netu a po zkušenostech už mě ani nepřekvapuje, že recept z čerstvých surovin je jako hledat jehlu v kupce sena... Pročetla jsem pár předpisů a z každého si něco odnesla pro vlastní experiment.

Obvykle dělám špenátovou polévku ze zbylého dušeného špenátu. Je jednoduchá - skoro jako když vaříte z pytlíku, uvařit zeleninový vývar a do něj vmíchat dušený špenát. Jenže tentokrát jsem musela polévku uvařit kompletně celou. Protože nemám příliš v oblibě zasmažované polévky, přidala jsem brambor, který polévku přirozeně zahustí.


Suroviny:
1 větší brambor
hrst špenátových listů
stroužek česneku
plátek celeru
sůl, pepř
několik lžic bílého jogurtu

Postup:
Brambor oškrábeme a uvaříme v osolené vodě spolu s česnekem a celerem. Když je měkký, přidáme oprané špenátové listy a vše společně hned rozmixujeme. Hotovou polévku dochutíme pepřem a naléváme na talíře. Do každé porce přidáme asi lžíci jogurtu. Podáváme s opečeným chlebem.


Žádné komentáře:

Okomentovat