čtvrtek 7. ledna 2016

Americké brambory zapečené s játry

Svátky jsou konečně za námi. Já jsem si je užila mimo jiné i v kuchyni, protože jsem měla čas zkoušet různé recepty. Ale teď po svátcích by to chtělo něco obyčejnějšího. Jelikož jsme mezi svátky také vybili králíky, měla jsem doma spoustu jater a chtěla je zpracovat nějak netradičně. Inspirovala jsem se pár recepty z internetu a zaujaly mě právě americké brambory (ten název vážně nesnáším)... Až na to, že množství přísad a koření opět připomínalo spíš "co dům dal". Nemám moc ráda tyhle přeochucované pokrmy. To se úplně ztratí základní chutě. Ale jako inspirace dobrý, jen jsem si to nakonec udělala po svém a bylo to moc dobré. Původní chuť pečených brambor a jater zůstala zachována a koření ji jen podtrhlo - tak to podle mě má být!


Suroviny:
cca 8-10 brambor
500 g jater
1 menší cibule
2 lžíce másla
2 vejce
1 stroužek česneku
1 lžička majoránky
sůl, drcený kmín

Postup:
Brambory dobře omyjeme, zbavíme klíčků, rozkrájíme na čtvrtky a rozložíme do vymazané zapékací mísy. Povrch osolíme, posypeme kmínem a dáme do trouby upéct. Mezitím si na pánvi rozpustíme máslo, osmažíme na jemno nakrájenou cibuli do růžova, přidáme na kousky nakrájená játra, krátce orestujeme, poté osolíme a odstavíme z plotny. Játrovou směs navrstvíme na pečené brambory. V hrníčku si rozkvedláme 2 vajíčka, přidáme majoránku a prolisovaný česnek, touto směsí polijeme povrch jater s brambory a dáme ještě na cca 10 minut zapéct.

Jak už jsem zmínila, použila jsem játra králičí, která jsou jemná a rychle hotová. Na rozdíl od drůbežích nejsou vůbec drobivá, ale krásně drží tvar. A i chuťově jsou jiná. Pokud je chcete něčím nahradit, tak doporučuju spíš játra krůtí nebo v nejhorším případě vepřová - ty se ale musí dělat o něco déle.

Žádné komentáře:

Okomentovat