čtvrtek 7. července 2016

Concombres au Beurre (Pečené okurky)

Začínají okurky. Ale těch prvních je na zavařování málo, a než dorostou další, jsou ty první přerostlé a už se na zavaření nehodí. Nejčastěji se tedy využívají na salát. Já si však vzpomněla, že jsem u Childové viděla recept na pečené okurky a tak jsem si ho našla. Když jsem zjistila, jak je to snadné, neváhala jsem a pustila se do toho. Dopadlo to výborně, jen toho pro nás bylo málo. Okurky se dost spekly a pro každého tak zůstala 1 lžíce - tedy sotva na ochutnání. Ale rozhodně to někdy v brzku zopakuji a okurkami tentokrát nebudu šetřit.


Suroviny:
6 velkých okurek
2 lžíce vinného octa
1,5 lžičky soli
1/8 lžičky cukru
3 lžíce rozpuštěného másla
1/2 lžičky kopru
3-4 lžíce zelené cibulky nasekané najemno
1/8 lžičky pepře

Postup:
Okurky oloupeme, podélně rozpůlíme a odstraníme semena. Poté okurky nakrájíme na proužky silné cca 0,5 cm a dlouhé 4-5 cm. Okurky minimálně na půl hodiny vložíme do láku připraveného ze studené vody, octa, soli a cukru. Po uplynutí půlhodiny okurky scedíme, necháme okapat a ještě přebytečnou vodu vysajeme utěrkou.
Troubu si předehřejeme na 190°C. Do pečící nádoby dáme máslo, nasekaný kopr, cibuli a pepř, přidáme osušené okurky, promícháme a vložíme do trouby. Pečeme 3/4 až hodinu, přičemž okurky během pečení 2-3x promícháme, aby se nepřilepily.
Před podáváním můžeme posypat petrželovou natí.

Žádné komentáře:

Okomentovat