čtvrtek 25. ledna 2018

Sauce Spécialo á l'Ail pour Gigot (Česneková omáčka...)

...k pečené jehněčí kýtě

Pracovní vytížení mi neumožňuje už tolik vařit a tak nemám ani moc příspěvků sem na blog. Sice toho lituji, ale zase mám fakt dobrou práci, která mě baví, tak holt některé koníčky musí trošku ustoupit. Dnes jsem si pro vás připravila recept podle Julie Childové. Jak už vidíte z obrázku, není to kýta, ale žebra a navíc nejsou jehněčí, ale kůzlečí. No, snad mi prominete. Omáčka je však připravená podle receptu. Maso jsem jen osolila a opepřila a upekla, aby více vynikla chuť právě omáčky - mimochodem vynikající. Zkuste, určitě nebude vadit, když si k ní upečete nějaké jiné maso.



Suroviny:
1 velká palička česneku
3/4 šálku mléka
1 a 1/2 polévkové lžíce rýže
sůl, pepř
rozmarýn (nebo tymián)
1 šálek vývaru

Postup:
Očištěné stroužky česneku vložíme do vody, přivedeme k varu a cca 30 sekund blanšírujeme. Potom zcedíme. Mléko nalijeme do hrnce, přidáme sůl, pepř, rozmarýn, blanšírovaný česnek a rýži a vaříme přibližně 45 minut. V případě potřeby přidáme mléko. Potom přidáme vývar a ještě asi minutu spolu povaříme. Omáčku propasírujeme nebo rozmixujeme a podle potřeby dochutíme. Na závěr ještě přidáme pár lžic zcezené šťávy z pečeného masa

Žádné komentáře:

Okomentovat