čtvrtek 22. srpna 2019

Pepřová omáčka ke steakům

Po dlouhé době jsem zase v televizi viděla Zdeňka Polhreicha v pořadu Ano, šéfe. Zrovna s kuchaři řešil pepřovou omáčku, jak na ni a v čem je vlastně ten fígl, aby byla výjimečná... A tu mě napadlo, že jsem vlastně ještě pepřovou omáčku uvařit nezkoušela, ačkoliv jsem si ji párkrát dala v restauraci a celkem mi chutnala. Mohlo by to být vítané zpestření jídelníčku.


Suroviny:
plátky masa
sůl, pepř
tuk na smažení (sádlo, olej)
1 lžička barevného pepře
1 dl bílého vína
200-250 ml šlehačky

Postup:
Standartně plátky masa můžeme naklepat (podle druhu a síly masa), osolíme, opepříme a z obou stran opečeme v pánvi na tuku. Vyjmeme stranou na předehřátý talířek a přiklopíme, aby nevystydly. Do výpeku vhodíme pepř, který můžeme předtím lehce rozdrtit (poklepnutím paličkou, ale alespoň některé kuličky by měly zůstat celé), podlijeme vínem, po chvíli i šlehačkou a necháme zredukovat. Omáčkou potom přeléváme maso nebo přílohu. Můžeme ji podávat i studenou místo tatarky.

1 komentář:

  1. Co se týče pepře, definitivně jsem zavrhla ten prach, co se prodává pod názvem mletý pepř a zkusila si pepř pomlít sama. Nemám takový ten pepřovo-solný mlýnek, ale malý kafemlejnek, který nepoužívám - stačilo deset vteřin a bylo namleto, hrubost tak akorát, a s výraznou chutí.
    To rozmlácení paličkou by myslím taky stačilo, vlastně se pepř dřív tloukl v hmoždíři...
    Dobrý tip na zajímavý obídek!

    OdpovědětVymazat