čtvrtek 5. září 2019

Krůtí medailonky s pórkem a žampiony

Když je špatné počasí, že můj muž nemůže jít něco dělat ven, nudí se doma a někdy zabíjí čas víceméně bezcílným brouzdáním na internetu nebo koukáním na televizi. A někdy na něj dokonce vypadnou i celkem zajímavé informace. A tak jednoho dne, když jsem přišla z práce domů, měla jsem nakoupené suroviny a manžel nejprve tvrdil, že uvaří večeři, později to překlasifikoval na: "Prosím tě, uvař večeři, ale musíš to dělat přesně tak, jak ti budu říkat." A tak jsem vařila, aniž bych zpočátku vlastně tušila co. Jediná moje vlastní intervence spočívala v tom, že jsem se hned na úvod zeptala na přílohu a jestli by nebylo dobré ji dát vařit nejdříve, abychom pak na ni nemuseli čekat - což mi můj miláček schválil, jako dobrý nápad (ze zkušenosti už vím, že on přílohu připravuje až jako poslední, takže mezitím všechno ostatní pořádně vystydne).


Suroviny:
plátky krůtích prsou
sůl, pepř,
olej
200-250 g žampionů
1 pórek
1 dl bílého vína
1 smetana ke šlehání
máslo na smažení

Postup:
Maso osolíme a opepříme a opečeme z obou stran na oleji v pánvi. Současně na druhé pánvi připravujeme omáčku. Na másle osmahneme pórek nakrájený na kolečka a žampiony nakrájené na plátky. Když trošku změkne, podlijeme vínem a tekutinu necháme odpařit. Poté ještě podlijeme šlehačkou, osolíme, opepříme a ještě mírně zredukujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat