čtvrtek 27. února 2020

Bramborové placky

Bramborové placky patří ke staročeským, možná spíš staromoravským pokrmům. Tady na Hané se jim říka Lukše. Mnoho lidí vzpomíná, jak je babičky dělávaly. Dnes už se s nimi tak často nesetkáte, jsou totiž náročnější než oblíbené palačinky. Přesto mají své kouzlo a já se o ně několikrát už pokoušela. Ovšem s nepříliš velkým úspěchem. Ono je někdy těžké připravit jídlo které jste jednak nikdy nejedli a navíc o něm toho mnoho nevíte. Internet se sice recepty hemží, ale každý má nějaké to své ALE... 

V práci mám v rádiu vyladěnou stanici ČR2. Mám tu stanici ráda, člověk se občas i něco zajímavého dozví. Každé odpoledne je tam krátký pořad "Na vidličce" s Romanem Vaňkem. Jeden z dílů byl věnovaný právě bramborovým plackám a já si jeho recept poznačila, že je někdy příležitostně zase vyzkouším. A když jsem potom na výletě v Bratislavě ochutnala tyto placky, bylo rozhodnuto. Jednou se mi to přece povést musí. A tentokrát to vyšlo! Jak tedy na ty správné placky?


Suroviny:
1 kg brambor
sůl
1 vejce
250 g polohrubé mouky (podle potřeby můžete i přidat)

Postup:
Brambory oškrábeme a normálně uvaříme v osolené vodě. Po uvaření vodu slijeme a brambory necháme vychladnout. Vychladlé pošťoucháme, vmícháme vajíčko a zahušťujeme moukou. Z těsta vytvarujeme váleček, který nakrájíme na podílky a každý ten podílek rozválíme na tenoučkou placku. Hotové placky opékáme nasucho v pánvi, nebo lépe na plotýnce. Hotové potíráme povidly - tak velí tradice. Ale klidně můžete i marmeládou, nutelou... 

Žádné komentáře:

Okomentovat