čtvrtek 12. března 2020

Znojemský králík

Znojemský králík vlastně neexistuje. Je to můj vlastní výmysl, k němuž mě inspirovala znojemská pečeně. Ta se dělá z hovězího, které nemám zrovna v oblibě, proto ho tu na blogu téměř neuvidíte. Ale ta šťáva z těstovinami nebo rýží mi už ve škole i později v závodce moc chutnala. A tak jsem ji dlouhá léta dělávala z vepřového masa. Jenže to už nebylo ono. Až jsme měli králíky, zkusila jsem podobným způsobem připravit i toho. A to vám byla dobrota!


Suroviny:
4 porce králíka (ideálně zadní stehna, nebo 8 předních nožek)
1 cibule
2 lžíce sádla
cca 4 sterilované okurky
sůl, pepř

Postup:

Porce králíka osolíme, opepříme a prudce opečeme na sádle. Maso by mělo dostat kůrčičku, ale uvnitř zůstat syrové. Opečené maso vyjmeme na talířek a ve výpeku osmahneme nadrobno nakrájenou cibuli dozlatova. Zakápneme cca dvěma lžícemi láku z okurek, vložíme okurky nakrájené na kostičky, na ně položíme maso, podlijeme asi 2 dl vody a dusíme přibližně 45 minut do měkka. Po tuto dobu hlídáme, aby se šťáva nevypekla, v případě potřeby ještě podlijeme. Když je maso měkké, můžeme šťávu podle potřeby zredukovat (rychle odpařit vodu).
Já k takto připravenému králíkovi miluju těstoviny, ale můžete dát i rýži, brambory... 

Žádné komentáře:

Okomentovat