čtvrtek 7. května 2020

Falešná dršťková z hlívy

Dršťková polévka patří k pokladům české kuchyně. Já, bohužel, k hovězímu masu nemám zrovna nejvřelejší vztah. To je také důvod, proč tady na mém blogu recepty na úpravu hovězího masa nenajdete - tedy až na pár výjimek, které jsem vyzkoušela v naději, že by se můj vztah k hovězímu mohl změnit. Nezměnil. Dršťková polévka se připravuje právě z hovězího, navíc z jeho ne příliš vzhledných částí žaludků. To opravdu pozřít nedokážu. Ale dělává se i falešná polévka, kdy jsou dršťky nahrazeny něčím jiným, nejčastěji hlívou ústřičnou, která má podobný vzhled. tu si  občas dávám v restauraci k obědu a mám ji ráda. Není tedy divu, že jsem si ji chtěla také zkusit sama uvařit.


Suroviny:
200-250 g hlívy ústřičné (jedno balení)
1 větší cibule
3 lžíce sádla
1 lžíce červené papriky
1 l silného vývaru
hrst majoránky
1 stroužek česneku

Postup:
Na sádle osmahneme nadrobno nakrájenou cibuli. Přidáme na nudličky nakrájenou hlívu a pár minut restujeme. Vsypeme papriku, kterou necháme jen krátce zpěnit (pro jistotu hned stáhneme z ohně). Vlijeme vývar, rozhodně se nevyplatí jej nahrazovat vodou a kostkou masoxu, a povaříme cca 20 minut. Do hotové polévky rozemneme majoránku a prolisujeme stroužek česneku.

Žádné komentáře:

Okomentovat