čtvrtek 30. července 2020

Cuketové proužky s tuňákem

Už pár let kolují po internetu různé recepty na "cuketové špagety". Vypadalo to lákavě a když se nám urodilo cuket více, než stíháme spotřebovávat, tak proč to nevyzkoušet. Receptů je všude plno, stačí si vybrat. Já zvolila ten, kde bylo minimum polotovarů - vlastně z polotovarů tu byla jen tuňáková konzerva a tu jsem přidávala až úplně na závěr, protože tomu něco chybělo. Ten tuňák to vylepšil ta, že mi to skutečně chutnalo, ale chlapy to ani tak nenadchlo. Je to vlastně spíš takový teplý salát - samá zelenina.


Suroviny:
1 cuketa
1 cibule
4 rajčata
2 stroužky česneku
hrst bylinek
sůl, pepř
máslo
1 konzerva tuňáka

Postup:
Nejprve si připravíme omáčku. Cibuli nakrájíme na drobno a osmahneme na másle, přidáme na kostičky nakrájená rajčata, osolíme, opepříme. Rajčata pustí hodně šťávy, takže ji zredukujeme na minimum. Přidáme tuňáka a necháme prohřát. Na závěr přidáme prolisovaný česnek a nasekané bylinky.
Zatímco se redukuje omáčka, oškrábeme cuketu a nakrájíme na úzké proužky. Existuje na to takové udělátko, které já nemám a ani nemíním pořizovat. Já už mám totiž V-krouhač a tím jsem cuketu na proužky nastrouhala. Kdo nemáte nic, musíte holt ručně. Když máme omáčku připravenou, rozpustíme si na druhé pánvi máslo a ty cuketové proužky na něm lehce orestujeme - jen tolik aby změkly. Teprve těsně před podáváním osolíme, protože jinak by pustily vodu a byly by jak vymáchaný hadry.

1 komentář:

  1. Můj chlap by taky nejásal, ale plněná a zapečená cuketa mu jela. Dnes houbová omáčka z praváků.

    OdpovědětVymazat