čtvrtek 12. listopadu 2020

Jemná játrová paštika

Manžel zase někde na internetu našel recept. Než jsem přišla z práce měla jsem nakoupené suroviny. Jenže recept už podruhé nedohledal - ještě se nenaučil, jak mi ho uložit na pinterest. A ani ho nenapadne si ho třebas vytisknout, nebo alespoň zapsat. V jeho podání pak postup zněl poněkud divně. Fakt napřed osmažit játra a pak teprve cibuli? Ptám se. Neví. A to víno zredukovat nebo jen nechat přejít varem, aby se odpařil alkohol? A kdy přidat smetanu? Do horkého, nebo nechat napřed vychladnout? Chudáček můj, byl naprosto v koncích. Nedalo se nic dělat, musela jsem sednout k internetu a pokusit se najít buď ten jeho recept, nebo nějaký hodně podobný. Vyšla ta druhá verze (v tom jeho bylo video). Ale výsledná paštika byla fakt jemné konzistence i chuti. Řekla bych, že se mohla podobat francouzské, kdybych nějakou někdy ochutnala. Ale naprosto luxusní.

Suroviny:

500 g drůbežích jater
60 g másla
1-2 cibule (podle velikosti)
150 ml bílého vína
150 ml smetany ke šlehání
1,5 lžičky soli
pepř dle chuti
lžička majoránky
(mandlové lupínky)

Postup:

Na másle osmažíme cibulku do růžova, přidáme nakrájená játra a opékáme do zlatova. Podlijeme vínem a necháme přejít varem, aby se odpařil alkohol. Ještě teplé přendáme do mísy, osolíme, opepříme, přidáme majoránku a smetanu a tyčovým mixérem rozmixujeme do hladka. Poté můžeme zlehka vmíchat mandlové lupínky (já je na přání manžela vynechala).

Žádné komentáře:

Okomentovat