čtvrtek 17. září 2020

Pomazánka z červené řepy

Docela ráda zkouším nové věci. To mě tak jednou v obchodě zaujala červená řepa. Zatím jsem s ní měla jedinou zkušenost - zavařená v sladkokyselém nálevu. Protože tuto řepu mám u nás ráda jen já, tak se s ní opravdu nedělám a sem tam si skleničku koupím. Ale jaká vlastně je normálně? A tak jsem koupila dvě bulvy. Byly už předvařené, takže mi odpadla ta špinavá práce, při které je všechno  kolem červené. Jednu jsem si udělala jako přílohu k masu na špeku a cibuli - byla výborná. Z té druhé jsem pak vyrobila pomazánku pro celou rodinu. Manžel se zpočátku ošklíbal, že je bez chuti. Ale po dvou hodinách v lednici se křen krásně rozležel a to už mu zachutnala.


Suroviny:
250 g měkkého tvarohu (ideálně ve vaničce - je jemnější)
1 červená řepa
1-2 lžičky strouhaného křenu
sůl dle chuti

Postup:
Řepu se dá koupit jak syrová, tak i už uvařená. Pokud koupíme syrovou, tak ji nejprve uvaříme a oloupeme. Takto připravenou řepu nastrouháme na jemném struhadle. Přidáme křen, sůl a tvaroh a promícháme. Necháme nějakou dobu v lednici uležet. Poté natíráme na chléb - s tím domácím je to skutečná delikatesa.

4 komentáře:

  1. Jituš, vypadá to skvěle a jednoduše. Hlavně se mi začaly sbíhat sliny, takže seženu řepu a vyzkouším...

    OdpovědětVymazat
  2. Řepu už jsem se naučila na více způsobů, ale asi nejlepší je marinovaná. Zajímavá byla v matesovém salátu, měl pěknou barvu :) https://vilemina.blogspot.com/search?q=va%C5%88ha

    a ještě zajímavější v moučnících, třeba takto https://vilemina.blogspot.com/2012/11/moucniky-s-cervenou-repou-nejen-muffiny.html

    Osoby blízké však řepě moc neholdují, tak taky experimentuju méně často. Tuhkle byla v novinách fotka divně hnusně vypadajícíh jídla v nemocnici, a ona to byla brkaše s řepou sytě růžové barvy, politá hnědá omáčkou. Chuť nemusela být zlá, ale moc fotogenické to holt nebylo.

    OdpovědětVymazat
  3. řepa a křen to je nejlepší kombinace, určitě zkusím pomazánku, děkuji za tip

    OdpovědětVymazat
  4. Červenou řepu jím jako salát, když je k jídlu z vyvařovny. Jinak je nezbytnou surovinou, když dělám boršč.
    Tuhle pomazánku bych možná snesl na topince nebo na orestovaém toustu.

    OdpovědětVymazat