čtvrtek 15. července 2021

Zmrzlinovač a ovocná zmrzlina

Minulý týden jsem byla nakupovat v LIDLu a všimla jsem si tam přístroje na výrobu zmrzliny doslova za hubičku - čtyři stovky jsou fakt dobrá cena. Tak jsem ho přihodila do košíku k nákupu. Většina dnes prodávaných zmrzlin se totiž dělá místo ze smetany a mléka z rostlinných tuků. Mnohým to nevadí, ale já si na tu chuť nemůžu zvyknout a stále nostalgicky vzpomínám na nanukáč, polárku i obyčejné ledňáčky. A tak vidina domácí smetanové zmrzliny pro mě byla lákavá, zvláště při té ceně... Kdysi už jsem jeden měla a tak o jeho fungování něco málo vím.

A jak funguje? Jako u většiny zmrzlinovačů je jeho hlavní součástí dvojitá nádoba mezi jejímiž stěnami je jakási tekutina (spíše řídký gel), kterou je třeba před přípravou zmrzliny namrazit - doporučuje se 24 hodin. Ideální je v sezóně nádobu uchovávat v mrazáku a v případě potřeby ji vytáhnout a použít. Nádobku vložíme do plastové mísy, nasadíme dekl s lopatkou a motorkem a za 30-45 minut máme zmrzku.

U tohoto typu (Silvercrest SECM 12 C6) oceňuji to, že směs pro přípravu zmrzliny lze nalévat až po uvedení přístroje do chodu. To u mého minulého přístroje nebylo možné a než jsem nalila tekutinu, přiklopila víkem s lopatkou a uvedla do chodu, tak část směsi přimrzla ke stěnám nádoby. Lopatka také těsně kopíruje povrch nádoby, takže ani tady nehrozí přimrzání - u starého lopatka již přimrzlou směs neodškrábla. Díky průhlednému víku můžete průběžně kontrolovat stav zmrzliny a lépe tak odhadnout, kdy už je hotová. Přístroj snadno rozložíte a zase složíte, takže údržba je celkem jednoduchá.

Samozřejmě jsem ho hned o víkendu vyzkoušela! V návodu bylo i 6 základních receptů na zmrzliny, tak jsem vyzkoušela jahodovou. Byla skutečně výborná, trošku méně sladká, což nám nevadí, vy si ji můžete osladit dle vlastní chuti. Podle stejného receptu se dá připravit prakticky jakákoliv jiná ovocná zmrzlina, jen u bobulovin je potřeba ovoce místo obyčejného rozmixování propasírovat, abychom odstranili pecičky.

Ovocná zmrzlina

300 g ovoce nebo ovocné šťávy
250 ml šlehačky
200 ml mléka
2 žloutky
70 g moučkového cukru

Postup:

Ovoce podle druhu buď rozmixujeme, nebo propasírujeme. Šlehačku ušleháme. Cukr a žloutky utřeme do pěny, přidáme ušlehanou šlehačku, mléko, ovoce, případně další ingredience (např, pár kapek citronové šťávy, nějaké bylinky...). Zmrzlinovač uvedeme do chodu a teprve pak vlijeme připravenou směs. Hotovou zmrzlinu co nejrychleji přendáme do jiné nádoby.

Žádné komentáře:

Okomentovat