čtvrtek 25. ledna 2024

Horká čokoláda

Máte rádi horkou čokoládu? Abych pravdu řekla, tak já si ji občas v nějaké lepší restauraci dám. Z automatu jen výjimečně, protože někdy je dobrá, jindy hnusná, podle toho jakou směs provozovatel používá, případně jak ji ředí. A ty směsi, co se prodávají, abyste si mohli udělat čokoládu doma jsou fakt hnus - nebo jsem ještě na dobrou nenarazila a asi už nenarazím, protože s pokusy tímto směrem jsem už dávno skončila. Nehodlám zbytečně utrácet peníze za něco, co mi nechutná.

Před nějakým časem jsem se na FB přidala do skupinky zaměřené na vaření. Já sama tam toho moc nedávám, protože v pravidlech je "vložit i recept". Já raději dávám recepty sem na blog, kde mi to přijde přehlednější. Ale když někdo poptává recept, tak občas vložím odkaz na svůj blog - je to taková skrytá reklama. A občas tam na mě vykoukne zajímavý recept, který vyzkouším. Zrovna jako ten na horkou čokoládu. První pokus s pudinkovým práškem nebyl podle mých představ - prostě jen takový řídký čokopudink. Ale tato je fakt luxusní - asi proto, že obsahuje kvalitní čokoládu. O ten se s vámi podělit musím!


Suroviny:

100 g kvalitní čokolády alespoň 70%
100 g kakaa
100 g cukru krystal (v původním receptu bylo víc, ale toto úplně stačí, však si každý může přisladit)
100 g sušeného mléka
1 lžička skořice

Postup:

Cukr (část můžeme nahradit i vanilkovým) a na kousky nalámanou čokoládu rozmixujeme na prášek. Přidáme ostatní suroviny a dobře promícháme. Vzniklou směs uložíme do uzavíratelné nádoby.

Pro přípravu 250 ml nápoje dáme do hrníčku nebo sklenky 4-6 lžiček směsi, zalijeme troškou horké vody nebo mléka, dobře rozmícháme a dolijeme až po vrch. Pro slavnostní příležitosti můžeme ozdobit šlehačkou a něčím posypat. Hodí se strouhaná čokoláda, kakao, granko, skořice, strouhaný perník.... 


 

Žádné komentáře:

Okomentovat