čtvrtek 27. listopadu 2014

Kokosový plech

Tento recept mám už dlouho. Na internetu jsem ho viděla s několika obměnami a hlavně s různými názvy. Je to poměrně jednoduchá buchta, která díky smetaně na povrchu působí svátečnějším dojmem.

V receptu, který mám, se doporučuje povrch posypat nastrouhanou Margotkou. Ale co si budeme povídat, dnešní Margotka je dávno jinačí než bývala před lety a hlavně vedle kokosu snad ani neležela, natož aby nějaký obsahovala. Já bych dnes doporučila ji sypat směsí strouhaného kokosu a strouhané čokolády. Asi vám teď vrtá hlavou, proč jsem to neudělala také. No, u nás je to složitější: Manžel mi trpí utkvělou představou, že má alergii na ořechy všeho druhu, tedy vč. kokosu a odmítá je jíst, protože se prý po nich dusí. Zajímavé je, že po ořechovém a kokosovém vánočním cukroví se nedusí a pořádá ho ve velkém množství - jenže to neví, že jsou v něm ořechy.

Suroviny:

3/4 l mléka
2 čokoládové pudinky
cukr dle návodu na sáčku

200 g polohrubé mouky
200 g cukru krupice
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
100 ml oleje
100 ml vody
4 vejce 

2 kelímky zakysané smetany
2 margot tyčinky

Postup:

Nejprve si uvaříme hustší pudink ze 3/4 l mléka a 2 pudinkových prášků. Po uvaření necháme vychladnout za občasného promíchání, aby nám příliš nezhoustl.

Když už nám pudink chládne, vrhneme se na připravu těsta. Žloutky s cukrem utřeme, vmícháme olej a vodu, zahustíme moukou s práškem do pečiva a nakonec lehce vmícháme sníh. Nalejeme na vymazaný a moukou vysypaný plech (můžeme nahradit pečícím papírem). Povrch opatrně lžící polijeme vychladlým pudinkem. Snažíme se co nejrovnoměrněji, aby těsto nikde nevykukovalo. Potom upečeme ve středně vyhřáté troubě. Nelekejte se, při pečení těsto na několika místech "vyběhne" zpod pudinku - má to tak být.
Na vychladlou buchtu rozetřeme 2 kelímky zakysané smetany a  povrch hustě posypeme nastrouhanou margotkou (můžeme nahradit kokosem a čokoládou).

Žádné komentáře:

Okomentovat