čtvrtek 11. prosince 2014

Nepečené kuličky

Tak co, už máte napečeno? Já už něco mám. Díky mým "vychytávkám" na úsporu času jsem zvládla 4 druhy cukroví za jedno odpoledne, všechno rozvalované a vykrajované. Vlastně jsem si vypůjčila hodinku z předchozího dne, kdy jsem si chystala těsta. Ale můžu Vás ujistit, že jsem celkem strávila přípravou a pečením těchto 4 druhů cukroví 5 hodin čistého času a to vč. slepování lineckých koleček. Akorát zdobení perníčků trvalo další zhruba 2 hodiny.

Ještě se chystám na nějaké jednodušší cukroví, jako je Nebeský chlebíček. Klasické pracny letos také nahradím chuťově podobným Masarykovým cukrovím, které dá méně práce... A pak už bude nejvyšší čas se vrhnout na nějaké nepečené kuličky. Zatím jsem povytahovala recepty z loňska.


Kuličky Rafaelo

jsem loni vyzkoušela poprvé místo klasických kokosových kuliček. Ačkoliv je mnoho lidí vychvaluje, pro mě byly celkem zklamáním. Jednak se špatně tvořily, těsto bylo řídké a hodně se lepilo. A hlavně byly příšerně přeslazené! Kdo máte rádi hodně sladké, tak si asi pochutnáte, ale já sse rozhodně do nich (tedy do těchto) už víckrát pouštět nebudu.

1 plechovka Salka
200 g strouhaného kokosu
1 balíček loupaných mandlí

Salko smícháme s kokosem a z hmoty tvoříme kuličky, do jejichž středu vložíme mandli. Kuličky obalíme v kokosu.

"Lanýže"

Tento recept mám od své bývalé kolegyně. Chuťově připomínají "lanýžovou" náplň čokoládových bonbónů, proto ten název.

60 g másla
2 žloutky
5 sojových pochoutek (sojový suk) á 50 g/ks
200 g cukru
2 lžíce rumu

Sojové pochoutky postrouhat, smíchat s ostatními surovinami, ze vzniklé hmoty tvořit kuličky a obalovat v kakau. Doporučuju nechat napřed trošku oschnout a teprve potom obalovat, jinak vám kakao zvlhne tak jako mě.

"Ischelské" kuličky

Vznikly jako vedlejší produkt Ischelských dortíčků, kdy mi zbylo hodně náplně. Našoulala jsem kuličky... Sice jich bylo jen pár, ale byly moc dobré, tak jsem udělala z celé dávky náplně, jen jsem vyměnila lískové ořechy za vlašské - těch mám doma přecejen více.

100 g moučkového cukru
1 lžička rumu
20 g rybízové marmelády
150 g ořechů

Ořechy nasucho krátce opražíme na pánvi a potom umeleme, nebo rozmixujeme. Smícháme s ostatními surovinami a ze vzniklé hmoty tvoříme kuličky, které obalujeme ve strouhaných ořechách.

Kokosové kuličky

Ty bohužel na fotografii neuvidíte, protože jsem je loni nedělala. Místo nich byly kuličky Rafaelo. Ale jak už jsem zmínila, raději se vrátím ke své osvědčené klasice. Ani nevím, odkud ten recept máme. Dělává je moje máma, ale jestli to má po babičce, nebo od někoho známého... Kdo ví, ale jsou výborné, jedny z nejlepších, jaké jsem kdy jedla.

120 g mletého kokosu
120 g másla
100 g moučkového cukru
100 g drcených dětských piškotů
50 g kakaa
2 lžíce rumu
1 bílek

V míse promícháme sypké suroviny. Do směsi potom přidáme máslo, rum a bílek a dobře prohněteme. Ze vzniklé hmoty tvoříme kuličky, které obalujeme v kokosu.









Žádné komentáře:

Okomentovat