čtvrtek 16. dubna 2015

Husa pečená s jablky

V mražáku mám stále ještě nějaké kačeny a husy. Už mě vážně nebaví mít každé dva týdny knedlíky, zelí a nějakýho ptáka. Navíc se na takovém menu nemám moc jak gastronomicky vyřádit. I když manžel proti změnám protestuje, rozhodla jsem, že je čas vyzkoušet nějaký nový, neotřelý recept. Původně jsem chtěla udělat kačenu, ale přehmátla jsem se a teprve ráno zjistila, že pták je sice pomenší, ale kačena to není. V duchu jsem zaklela, protože husa opravdu neskýtá moc prostoru kreativitě. Ale statečně jsem znovu prolistovala všechny své kuchařky - receptů na husu žalostně málo! Až našla jeden, který se dal realizovat i bez návštěvy místního "minimarketu" - přeloženo do běžné češtiny: Sláva, všechny nezbytné suroviny jsou doma!

I když ani v tom případě nebylo možné se plně přidržet původní receptury. Husy dávám do mražáku po půlkách, protože jednak nemám dostatečně velký pekáč a pak je škoda péct toho ptáka celýho, když to pak jíme tři dny a ještě se něco vyhodí. Takže jablečná nádivka nepřišla dovnitř ptáka, ale pod... Jablíčka se pěkně dusila v husím sádle a ve výsledku měla zajímavou sladko-kořeněnou chuť. Chvíli jsem si pohrávala s myšlenkou, že bych je mohla propasírovat a udělat omáčku, kterou bych husu na talíři přelila, ale nakonec jsem k tomu nenašla odvahu. Nedovedla jsem si tu chuť dost dobře představit a bylo by škoda zkazit celý oběd.


Suroviny:
1 husa
sůl
mletý pepř
2-3 jablka
25-30 g rozinek.

Postup:
Husu na povrchu i zevnitř osolíme a opepříme. Do břišní dutiny vložíme na klínky nakrájená oloupaná jablka a opláchnuté rozinky. Otvor zašijeme, husu vložíme do pekáčku a trošku podlijeme. Ve středně předehřáté troubě za častého přelévání vypečenou šťávou a podlévání pečeme doměkka a dokřupava.

(Velká domácí kuchařka str. 199)

Jak už jsem zmínila, já dala jablka a rozinky na dno pekáčku a na ně položila půlku husy. Místo přelévání šťávou jsem husu několikrát během pečení obrátila. A to hlavní v recetpu chybí: U husy je vždy vhodné před pečením na několika místech propíchat kůži, aby mohlo podkožní sádlo lépe odtékat.

Žádné komentáře:

Okomentovat