čtvrtek 4. února 2016

Bramborové knedlíky

Základem české kuchyně jsou knedlíky. Umíte je? Nebo raději sáhnete po hotovém či polotovaru v prášku? Já se snažím vyrábět vlastní, ale ne vždy to dopadne na jedničku. Pořád hledám ten nej recept, podle něhož budou knedlíky nadýchané a vůbec ne oslizlé na povrchu. Konečně se mi po mnoha a mnoha pokusech povedly ty bramborové. A tak se konečně můžu podělit o recept.

Bramborové knedlíky se škvarky

Suroviny:
800 g brambor uvařených ve slupce
100 g hrubé mouky
100-150 g polohrubé mouky
1 vejce
lžička soli

Postup:
Brambory je nejlepší si uvařit večer předem, aby vystydly. Oloupané brambory nastrouháme na jemném struhadle, osolíme, rozklepneme vejce a vmícháme hrubou mouku. Podle potřeby pak přidáváme ještě polohrubou mouku. Vypracujeme těsto, vyválíme váleček, který nakrájíme na plátky. Do každého plátku vložíme náplň a uhněteme kuličku. Knedlíky vkládáme do vřelé vody, vařečkou promícháme, aby se nepřilepily ke dnu. Když vyplavou k hladině jsou hotové.

Netuším, čím to je, že se mi konečně povedly. Možná tou polohrubou moukou, kterou jsem dala protože hrubé jsem měla málo... Ve všech receptech je totiž hrubá, případně krupice a já ať dělala podle kteréhokoliv z nich, tak jsem je měla oslizlé.

Bramborové knedlíky s čokoládou

Abych nezapoměla: Jako náplň můžeme použít téměř cokoliv. Hodí se na sladko s ovocem, zvláště pak švestky, nebo naslano s uzeným masem, škvarky... A můj nejnovější hit - s čokoládou! To do těsta zabalíme jednotlivé dílky "ledových kaštanů". Vařením se rozpustí a vytvoří takovou sladkou náplň podobnou nutele. Mňam!




Žádné komentáře:

Okomentovat