čtvrtek 8. září 2016

Domácí kečup

Několik posledních let byla úroda rajčat z různých důvodů malá. Většinu jsme stihli spotřebovat čerstvých a z těch pár navíc jsem průběžně dělala protlak a mrazila k pozdějšímu použití. Na nějaké větší zavařování toho však nebylo. Letos sice nebylo skoro nic, ale zato rajčat se urodilo bohatě. Po letech půstu si zase můžeme trošku dopřávat. Kromě tradičního mraženého protlaku jsem zkouším i různé zavařování. Recept na sušená rajčata tu už byl, takže dnes přináším recept na již osvědčený a několikrát vyzkoušený babiččin kečup. Ostatní zavařeniny nevím, jestli stihnu včas ochutnat, je možné, že si na další recepty budete muset počkat na příští sezónu.


Suroviny:
2,5 kg rajčat
4 velké cibule
1 lžička sladké papriky
5 hřebíčků
4 zrnka pepře
1 lžička mletého zázvoru
125 ml octa
13 dkg cukru

Postup:
Rajčata a cibuli nakrájíme a dáme vařit se všemi přísadami kromě cukru. Vaříme za stálého míchání 2 hodiny. Propasírujeme, přidáme cukr a vaříme ještě 30 minut. V případě potřeby můžeme ještě trošku přisladit (záleží na naší chuti i chuti rajčat). Plníme do skleniček, zavíčkujeme, obrátíme dnem vzůru a necháme takto vychladnout



 

1 komentář:

  1. Domácí kečup jsem vařila včera a recept mám obdobný - jen mám místo pepře kuličky nového koření. A místo červené papriky jsem přidala kus červené řepy - jen jsem kečup zapomněla propasírovat a plnila rovnou do sklenic. Takže budu mít rajskou se semínky... :D
    Ale to mi nevadí.
    Letos mám dobrý zavařovací rok a jestli chceš ještě nějaký receptík, podívej se ke mně na poslední dva články.
    Vlastně ses dívala, tuším že chceš zkusit tu dýni.
    Doporučuji, tahle kombinace je vážně lahodná! Jen nevím, jak bych přiblížila množství surovin. Té dýně jsem měla asi čtvrtinu. Nevím kolik vážila, ale vzhledově vypadala asi jako sedmikilový meloun. No, na tu porci, co jsem vyráběla, jsem jí měla plnou misku nakrájených kusů a vyšlo mi to asi na čtyři menší skleničky.
    Tvoje kečupy vypadají skvěle a líbí se mi ty ozdobné "čepečky".

    P.S. nevím jestli se to takhle nastavuje automaticky, ale to několikeré vyplňování shodných obrázků pro kontrolu, zda nejsem spamer, mě už vážně otravuje. Vím že to není tvá chyba, ale blogspot mě s tímhle už vážně štve.

    OdpovědětVymazat