čtvrtek 1. září 2016

Nakládané papriky

Kromě okurek nic na zavařování nekupuju. Buď se nám dost urodí na zahradě, nebo dostanu nějaké přebytky od přátel či známých. Jako zrovna teď. To takhle jednou přijdu z odpolední a za dveřmi kýbl paprik. V tu chvíli se ve mě bijí dva protichůdné pocity - jeden "Hurá, zavaříme si papriky!" a druhý "Jak to za tak krátký dopoledne stihnu? Kdyby to tak šlo schovat do soboty!" Do soboty by rozhodně nevydržely. Nedá se nic dělat, musím všechnu "neodkladnou práci" odložit a pustit se do paprik. Už s tím mám zkušenosti, párkrát jsem zavařovala kapie a vždycky se moc povedly. Tohle jsou sice kozí rohy, ale paprika jako paprika, ne? A tak jsem sáhla po svém osvědčeném okurkovém láku č. 2 (vařeném). Kromě sladkých paprik, manžel přinesl i pár ostrých. Prima, budou na dochucení - a do každé sklenice jsem jednu přidala.


Suroviny na lák (na 3 sklenice 0,7 l)

0,75 l vody
0,25 l octa
30 g soli (cca 1 lžíce)
70 g cukru (cca  3 lžíce)
5-7 cukerínů
3 bobkové listy
15 kuliček pepře
10 kuliček nového koření
10 hřebíčků
(10 hořčičných semínek)

Vše svaříme a poté necháme vychladnout. Vychladlým zaléváme zeleninu a sterilizujeme 10 minut na 80°C.

Na dno sklenice dáme kolečko cibule, naskládáme papriky a pokud máme přidáme i jednu pálivou. Do každé sklenice přidáme špetku kmínu a dvě polévkové lžíce oleje. Vše dolijeme vychladlým lákem a sterilizujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat