čtvrtek 19. září 2019

Jablečná povidla

Naše mladá jabloň zatím rodí jen málo, takže všechno stíháme konzumovat. A kupovat jablka na zavařování je zbytečně drahé. Ale manžel od kohosi dostal bedýnku padavčat "pro slípky". Po bližším prozkoumání zjistil, že jim nic moc není, jen jsou trošku potlučené. A tak počkal na mě, jestli z nich něco nebudu chtít udělat. Zhodnotila jsem kvalitu jablek a své časové možnosti v pracovní den a vyhrály to jablečná povidla, jejichž výrobu jsem mohla rozdělit na dva dny. Navíc jsem je už dávno chtěla vyzkoušet. Odpoledne po příchodu z práce jsem cca 2 hodiny jablka vykrajovala a loupala. Musím pochválit Adámka, který mi výrazně pomohl tím, že očištěná jablíčka potom krájel na malé kostičky.


Původní rozpis jsem převedla na 1 kg jablek, ale samozřejmě je lepší to dělat ve větším množství.

Suroviny:
1 kg očištěných jablek
500 g krystalového cukru
50 ml octa
4 hřebíčky
1 hvězdička badyánu
skořice
citronová kůra

Postup:
Očištěná jablka zasypeme cukrem, zalijeme octem a necháme do druhého dne odleženv chladnu. Druhý den přidáme koření a vaříme dokud se neodpaří všechna voda. Zpočátku stačí zamíchat jen občas, ale jak povidla začnou houstnout, je potřeba míchat stále, jinak se připálí.
Horké plníme do sklenic, zavíčkujeme a otočíme dnem vzhůru.

Žádné komentáře:

Okomentovat