čtvrtek 3. října 2019

Utopené klobásy

Taky máte pocit, že kvalita uzenin v obchodech není, co bývala? Já čím dál častěji. A docela mě to mrzí, protože bych si ráda udělala třebas utopence. Jenže jak poznat kvalitní špekáček  od šmejdu? Kvalitní špekáček nemá žádné kovové sponky - jen provázek. Dalo by se říct, že je to jasné poznávací znamení, ale bohužel: Žádný předpis nezakazuje provázek na těch méně kvalitních špekáčcích, takže klidně jím můžou být převázané taky. Po dlouhé době, kdy jsem zkoumala složení různých druhů špekáčků z obchodů, které mám v dosahu, jsem se rozhodla, že tudy cesta nevede. A napadlo mě, jak by asi chutnaly klobásy naložené podobným způsobem. Nebyla bych to já, abych svůj nápad při nejbližší příležitosti nerealizovala. Bylo to jiné, než utopenci, ale zase ne špatné. Naše domácí klobásy jsou sušší, takže nenatáhly tolik láku. Možná by jim prospělo, kdyby zůstaly naložené o něco déle, než jen těch sedm dní, možná zalít horkým lákem... 


Suroviny:
5 ks nového koření
5 ks bobkového listu
7 ks pepře celého
1 lžička soli
1 l vody
3 dl vinného octa

klobásy
cibule - obojí dle potřeby

Postup:
Ze surovin svaříme lák a necháme vychladnout. Cibuli oloupeme a nakrájíme na proužky, klobásky na kolečka. Do čisté sklenice vkládáme vrstvy cibule a klobás. Začínáme a končíme cibulí. Poté vše zalijeme lákem, protřepeme, aby nikde nezůstaly vzduchové bubliny, zavíčkujeme a dáme do lednice na 1-2 týdny odležet.





Žádné komentáře:

Okomentovat