čtvrtek 4. června 2020

Bramborová omáčka

Znáte bramborovou omáčku? Já o ní neměla tušení, dokud jsem se nepřestěhovala sem na Hanou. Poprvé jsem se s ní setkala před lety tady v závodní jídelně. A chutnala mi, přestože ostatní kolegyně se na ni spíše šklíbily. Od té doby jsem ji chtěla vyzkoušet i doma, ale manžel pokaždé protestoval. Konečně jsem se odhodlala. V lednici zbylo něco k jídlu od včerejška, tak když se nepovede, manžel se dorazí tím a já to nějak přežiju. Jenže se povedla, manžel si dokonce přidal! Pravdou je, že jsem ji proti originálním receptům poněkud vylepšila. Původně se jedná o velmi prosté jídlo sestávající se z brambor, vody, smetany a trošky mouky na zahuštění. To by asi fakt nejedl ani manžel a pravděpodobně ani nikdo jiný. Takže jsem do vody přidala i trošku zeleniny a vyrobila zeleninový vývar. A místo zaprášení, jsem ji zahustila jíškou. Výsledek byl naprosto luxusní a rozhodně se na našem stole zabydlí.


Suroviny:
4-5 středně velkých brambor
1 mrkev
plátek celeru
3 stroužky česneku
list libečku
1 lžíce másla
1 cibule
2-3 bobkové listy
1 lžíce mouky
1 smetana na vaření
1-2 lžíce zakysané smetany
sůl, pepř, bylinky

Postup:
Brambory oškrábeme, nakrájíme na malé kostičky a vaříme do měkka v osolené vodě, do které jsme přidali celou očištěnou mrkev, celer, prolisovaný česnek a libeček. Než se brambory uvaří, osmažíme si na másle na jemno nakrájenou cibuli, zaprášíme ji moukou a připravíme si světlou jíšku. Když jsou brambory měkké, vyjmeme zeleninu a koření, přidáme smetanu, zahustíme jíškou a krátce povaříme, aby se vše spojilo. Dochutíme zakysanou smetanou, můžeme lehce opepřit. Podáváme s opečenou uzeninou a chlebem, posypané čerstvými bylinkami.

2 komentáře:

  1. Konzistence řidší bramborové kaše?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělo by to být husté/řídké, jako jiné omáčky (koprovka, svíčková...).

      Vymazat