čtvrtek 18. června 2020

Dušená mrkev

Na úvod vám položím otázku: "Jaký vztah máte k dušené mrkvi?"

Já se jí dlouho vyhýbala. Spolu s rozmočenou žemlovkou patřila k tomu absolutně nejhnusnějšímu, co naše školní jídelna dokázala připravit. Když byla k obědu, tak já měla vlastně jen suché brambory, a to jsem si ještě vybírala ty, které se nevábné a nechutné mrkvové kaše ani kousíčkem nedotkly. Maso nám kuchařky pravidelně plcly to té mrkve, takže to jsem pozřít nedokázala.

S léty jsem zjistila, že i ta hnusná školní jídla je možné připravit chutně. Dokonce i ta žemlovka nebo mrkev. A i když jsem se nestala nijak velkou fanynkou obojího, tak přesto čas od času se překonám, uvařím a pochutnám si. Dnes vám tedy představím dušenou mrkev tak, jak ji dělávám já.


Suroviny:
1 kg mrkve
1 cibule
2-3 lžíce másla
1/4 l slepičího vývaru (může být i jiný, ale slepičí je prostě nejlepší)
3 bobkové listy
sůl, pepř, 
citronová šťáva

Postup:
Na másle v hlubší pánvi osmahneme nadrobno nakrájenou cibuli dorůžova. Přidáme očištěnou, na kostičky nakrájenou mrkev a krátce osmahneme, aby si zachovala pěknou barvu i chuť. Podlijeme vývarem, osolíme, opepříme, vložíme bobkový list a pod pokličkou pomalu dusíme cca 10 minut. Poté přidáme citronovou šťávu dle chuti, necháme ještě 1-2 minuty povařit. Pokud máme v mrkvi ještě hodně šťávy, můžeme během té chvilky rychle zredukovat (= nechat odpařit). Podávám s bramborem a opečeným masem.


1 komentář:

  1. Znám spoustu způsobů, jak si udělat tuhle dobrůtku. Já ji měla ráda už ve škole. Chutnala mi tam. Docela jsem si oblíbila verzi od Kuchařky pro dceru. Tak dobrou chuť

    OdpovědětVymazat