čtvrtek 29. července 2021

Tvarohový dezert

Léto je v plném proudu. Pořád čtu na internetu, že teplo není a nebude... Nevím jak jinde, ale u nás je vedro na padnutí. A do toho má Adámek narozeniny. Normálně mu dělávám klasický dort - brněnský. Ale letos jsem usoudila, že by to v těch vedrech chtělo něco víc osvěžujícího - chlazeného... A tak jsem vyhrabala starý recept na tvarohový dort, který jsem nedělala už léta. Lehce nakyslý tvaroh v kombinaci s ovocem, bude určitě osvěžující. Zrovna zrají meruňky, tak jsem je použila. Ale je možné využít prakticky jakékoliv čerstvé i kompotové ovoce.

Suroviny:

500 g tvarohu
4 dl mléka
2 vejce
250 g másla
135 g moučkového cukru
vanilkový cukr
4 lžíce rumu
1 balíček dortového želé
piškoty a ovoce dle potřeby

Postup:

Ve studeném mléce rozmícháme želatinu se lžící cukru a necháme směs přejít varem - úplně stačí 15 vteřin. Necháme trošku zchladnout, občas promícháme. Vyšleháme vejce s cukrem do pěny, přidáme po kouscích tvaroh, mléko, rum, želatinu, změklé máslo. Šleháme, až se vše spojí v hladký krém. Dortovou formu vyložíme piškoty, na ně navrstvíme krém, v další vrstvě dáme ovoce, na ně opět krém, piškoty... Necháme v ledničce ztuhnout do druhého dne. Podáváme ozdobené šlehačkou a ovocem.

1 komentář:

  1. Vypadá to dobře, moje mamka dělala něco podobného, ale bez vajíček a másla. Možná tvaroh smíchala s bílým jogurtem.

    OdpovědětVymazat