čtvrtek 5. září 2024

Hrušková povidla v troubě

Můj miláček není příliš velkým fanouškem Facebooku, ale minulý týden byl docela rád, že ho mám. Sehnala jsem totiž lacino (zadarmo) hromadu starších ručníků pro pejsky. A v pátek jsme vyrazili do Hrušky pro hrušky, stačilo si jen natrhat, paní byla ráda, že se jich zbaví a nebude je muset uklízet, až začnou padat. Hruška je patrně naše nejsladší ovoce. Neznám člověka, který by je nemiloval. Ale na druhou stranu je ani moc lidí nechce pěstovat, protože chutnají i vosám, kterých se v době zrání objevuje v okolí stromu neuvěřitelné množství, takže sklizeň bývá docela riziková. Naštěstí se ochladilo a nabízené hrušky ještě nebyly docela zralé. Natrhali jsme si dvě bedýnky a já se o víkendu pustila do zpracovávání. Hrušky lze konzervovat na mnoho způsobů. Část jsem smíchala s rybízem a udělala pečený čaj. Něco jsem zavařila jako kompot. Už dlouho toužím vyzkoušet škubánky s pracharandou a tak jsem něco i nasušila.


Suroviny:

2 kg očištěných hrušek
šťáva z celého citronu
500 g cukru
skořice, drcený hřebíček podle chuti
1 dl rumu

Postup:

Hrušky dáme do hlubšího pekáče, posypeme kořením, zakápneme citronovou šťávou a posypeme cukrem. Přikryjeme poklicí, nebo alobalem, vložíme do trouby vyhřáté na 220°C a necháme 1 hodinu "péct". Poté zkontrolujeme, šťáva by měla dosahovat max. do poloviny hrušek. Podle potřeby můžeme ještě chvíli dodělat, aby se ještě trošku odpařilo. Horké rozmixujeme tyčovým mixérém, vmícháme rum a plníme do sklenic až po okraj. Víčka otřeme alkoholem, uzavřeme sklenice a otočíme dnem vzhůru. 


Povidla můžeme použít stejně jako švestková, např. jako náplň do buchet nebo vdolečků.

2 komentáře:

  1. Vypadá to báječně. Dobré ingredience, ten citron tomu dá šmrnc. A rum to jistí.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem loni dělala povidla z hrušek ale letos se neurodily.

    OdpovědětVymazat