čtvrtek 1. srpna 2024

Tvarohový koláč s ostružinami

Letošní rok přeje ostružinám. Máme jich docela dost. Už jsem udělala marmelády, pečený čaj, založila na likér... Ostružinové knedlíky máme skoro každý týden... Peču různé koláče s ostružinami, něco jsem zamrazila, něco i rozdala... A pořád jako by ani neubývaly. Tak kromě osvědčených receptů jsem zkusila i něco nového. Zaujal mě tvarohový koláč s ostružinami - ten jsem musela vyzkoušet. Byl výborný, ale těch ostružin na něm mohlo klidně být i více. Originální recept uvádí ostružiny, ale podle mě by byl dobrý i s jiným ovocem. 


Suroviny:

Těsto:
300 g hladké mouky
130 g změklého másla
90 g moučkového cukru
1 vejce
1/2 prášku do pečiva

Náplň:
500 g tvarohu
1 vanilkový cukr
180 g moučkového cukru
2 vejce
4-5 PL rumu
250 ml mléka
1 vanilkový pudink (prášek)

cca 1/2 kg  ostružin

Postup:

Ze všech uvedených surovin vypracujeme těsto, které rozválíme na plát a přeneseme na plech (cca 30x40 cm) vyložený pečícím papírem. Na náplň ušleháme vejce s cukrem, přidáme rum, po kouskách zašleháme tvaroh, a potom po částech i mléko v němž jsme rozmíchali pudink. Směs je celkem řídká, ale pudink se postará, aby při pečení pěkně ztuhla. Povrch poklademe ostružinami. Dáme do předehřáté trouby a pečeme na 180°C přibližně 30 minut. Pak troubu vypneme a ještě pět minut necháme v horké troubě koláč tzv. dojít. 

Žádné komentáře:

Okomentovat