čtvrtek 7. července 2022

Pečený čaj

Už pár let jsou v "módě" tzv. pečené čaje. Já se zatím do žádného nepustila. Každý rok jsem od někoho dostala a po pravdě mi příliš nechutnaly. Vždycky to bylo jak šťáva z kompotu. Teplá! Nevím, kde udělaly kamarádky chybu, ale takhle jsem si to nepředstavovala. To si můžu otevřít kompot a vypít šťávu - nemá cenu se s něčím extra dělat. Až loni jsem dostala čaj a ten byl konečně jiný, než všechny dosavadní. A dobrý! Samozřejmě, že jsem si hned vyptala recept a dnes se s vámi o něj podělím.

Suroviny:

1 kg rybízu
1 kg směsi jiných bobulovin (maliny, ostružiny, jahody, borůvky, josta, angrešt, moruše...)
2 celé citrony
1 kg cukru krystal (přibližně)
5 hřebíčků
2 lžičky skořice
5 hvězdiček badyánu
2 dl rumu

Postup:

Ovoce omyjeme, vložíme do pekáčku či hrnce, přidáme cukr (v množství dle druhu a sladkosti ovoce), koření, a na kostičky nakrájené omyté citrony i s kůrou. Vše vložíme do vyhřáté trouby a pečeme na 200°C asi 1 hodinu. Během té doby směs 2x promícháme. Do hotového vmícháme rum a ihned horké plníme do sklenic, které otočíme dnem vzhůru.

Příprava čaje:

Do šálku dáme 1-2 lžíce směsi a zalijeme horkou vodou.

2 komentáře:

  1. Na mě je tam bohužel hodně cukru - to by byla glykemka!

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem letos zkoušela čaj. Vzala jsem dvě kila ovoce ze zahrady a lesa, dala koření, které jsem našla (skořice, badyán tam byl určitě taky), upekla, přisladila medem, přilila rumík... a měla jen tři skleničky :-) Navíc je výsledek hodně kyselý - dala jsem právě i rybíz a višně. A moc sladit jsem nechtěla. Takže je takový osvěžující, a kdo chce si ještě holt čajík přisladí.

    OdpovědětVymazat